تاریخ انتشار :

اداره چاپ و نشر دولتی در بمبئی

دین اسلام محبوب ترین دین در هند

یک گزارش آماری نشان داد که از ۱۶۷۸ نفر در ایالت مهاراشترای هندوستان که دین خود را تغییر داده اند، ۴۴% به دین اسلام گرویده اند و دین اسلام محبوب ترین دین در میان ادیان دیگر بوده است.

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از siasat، دین اسلام در چهار سال گذشته یکی از محبوب ترین ادیان در هندوستان معرفی شده است. یک مرکز جمع آوری اطلاعات و آمار اعلام کرده که در ۴۳ ماه گذشته، یعنی چیزی در حدود ۴ سال گذشته، ۱۶۸۷ نفر در ایالت مهاراشترا در هند به ادیان دیگر به ویژه اسلام گرویده اند.

آمارها نشان داده که هندوها بیشترین کسانی بوده اند که دین خود را تغییر داده و دیگر ادیان از جمله اسلام، مسیحیت و بودایی را پذیرفته اند. در این میان ۴۴% افرادی که دین خود را تغییر داده اند (یعنی ۷۴۹ نفر) به اسلام گرویده اند.

این اطلاعات توسط اداره چاپ و نشر دولتی در بمبئی منتشر شد. در ادامه این گزارش آماری آمده است: اطلاعات جمع آوری شده در سال های ۱۰ ژوئن ۲۰۱۴ تا ۱۶ ژانویه ۲۰۱۸ نشان می دهد که ۴۴% کسانی که دین شان را تغییر داده اند به دین اسلام گرویده اند و و تنها ۲۱% به هندویسم گرویده اند.

از ۱ هزار و ۱۶۶ هندو، ۶۶۴ نفر به اسلام، ۲۵۸ نفر به بودایسم، ۱۳۸ نفر به مسیحیت و سایرین به سیک و ادیان دیگر پیوسته اند.

انیل گالگلی درباره گزارش گفت: این آمارها تنها مربوط به کسانی است که گرویدن شان به دین دیگر را گزارش داده اند و مسلما آمارهای حقیقی بسیار بیشتر است. ما یک سایت آنلاین ایجاد کرده ایم تا مردم بتوانند تغییر دین را گزارش دهند. و ۴ هزار مرکز نیز در سرتاسر ایالت برای کسانی که قادر به استفاده از فناوری های روز نیستند قرار داده ایم.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار