تاریخ انتشار :

مرکز اسلامی الازهر

عرضه کتاب«۱۰۰ سؤال درباره اسلام»

مرکز اسلامی الازهر، کتاب «۱۰۰ سؤال درباره اسلام» نوشته شیخ محمد غزالی، اندیشمند و مبلغ برجسته معاصر مصر را که به ۱۳ زبان ترجمه شده، در نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره عرضه کرده است.

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )به نقل از پایگاه خبری المصری الیوم؛ کتاب «یکصد سوال درباره اسلام» که بر ترکیب میان میراث گذشته و عقل مدرن تأکید دارد، به پرسش‌های موجود درباره دین اسلام می‌پردازد.

این کتاب به مسائلی همچون چیستی دین اسلام، موضع اهل کتاب از دین اسلام، چرایی نامیدن این دین به اسلام، حقیقت جنگ و صلح از دیدگاه اسلام، حقوق بشر در اسلام، مسئولیت مسلمان در مقابل جامعه اسلامی و جامعه بشری، نوگرایی در اندیشه دینی در اسلام و بسیاری سؤالات دیگر می‌پردازد.

مرکز اسلامی الازهر برای دومین سال پیاپی با هدف مقابله با اندیشه افراط‌گرایی و تصحیح مفاهیم، تبیین همزیستی مسالمت‌آمیز و مفاهیم صلح، دوستی، عدالت و برابری، به عرضه آثار خود در نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره پرداخته است.

گفتنی است، در کنار فعالیت‌های این غرفه، سلسله جلسات گفت‌وگوی آزاد با حضور علما و اساتید الازهر با موضوعات مختلف برگزار می‌شود و شماری از مؤسسات و نهادهای وابسته به الازهر از جمله مرکز دیده‌بان ترجمه و فتوای الکترونیکی، مجمع تحقیقات اسلامی، دانشگاه الازهر، سازمان بین‌المللی فارغ‌التحصیلان الازهر و بخش مؤسسات و آموزش‌های الازهر مشارکت دارند.

یادآور می‌شود، چهل و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره از دیروز (هفتم بهمن‌ماه) با مشارکت ۲۷ کشور آغاز شد و تا بیست و یکم بهمن‌ ادامه خواهد داشت

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار