تاریخ انتشار :

در همه شهرهای ایرلند، مسجد و مدارسی برای مسلمانان وجود دارد

رشد سریع اسلام در ایرلند

ایرلند کشوری است که تنها ۳۴ درصد از جمعیت ۳٫۸ میلیون نفری کاتولیک‌‌های آن به کلیسا می‌روند و عده زیادی در حال گریز از دین هستند،با این وجود یک اقلیت رو به رشد، اسلام را دینی یافته‌اند که زندگی آرامی برای آن‌ها به ارمغان آورده و به نیازهای معنوی آن‌ها پاسخ می‌دهد.

62525_279

 

 

به گزارش رهیافتگان: به نقل از روزنامه «Irish Independent»، اسلام سریع‌ترین دین در حال رشد در ایرلند است و انتظار می‌رود، تعداد مسلمانان ایرلند که در سرشماری سال ۲۰۱۱، بیش از ۴۸ هزار نفر برآورد شده‌اند، تا سال ۲۰۲۰ به ۱۰۰ هزار نفر برسد.

بنا بر آمارها، هر سال بیش از ۵۰۰ ایرلندی به دین اسلام مشرف می‌شوند که آمار بانوان تازه‌مسلمان بیش از آقایان است.

جمعیت مسلمان ایرلند در حال رشد و شکوفایی است و سال آینده بزرگترین مرکز فرهنگی اسلامی ایرلند در شمال دوبلین ساخته خواهد شد.

در همه شهرهای ایرلند، مسجد و مدارسی برای مسلمانان وجود دارد و برعکس فرانسه، در ایرلند دختران دانش‌آموز مجاز به استفاده از حجاب در مدارس هستند.

«خواهران مسلمان ایر»، یک سازمان اسلامی واقع در مرکز فرهنگی اسلامی «کلونسکیگ» دوبلین است که توسط بانوان مسلمان ایرلندی اداره می‌شود و یکی از سازمان‌های حامی تازه‌مسلمانان ایرلندی به‌شمار می‌رود.

در این مرکز دوره‌های آموزشی برای تازه‌مسلمانان برگزار می‌شود. دکتر علی سالم، مدرس یکی از این دوره‌های آموزشی برای تازه‌مسلمانان می‌گوید: «تازه‌مسلمانان بسیار مشتاق به دانستن هستند و ما به آن‌ها در مورد آموزه‌های اسلام و تغییراتی که می‌توانند به تدریج در زندگی خود ایجاد کنند، آموزش می‌دهیم».

روایت تشرف یک بانوی ایرلندی به دین مبین اسلام

لیزا کالفیلد، بانوی ۳۶ ساله ایرلندی که پرستار کودکان است، در مورد نحوه تشرف خود به دین اسلام می‌گوید: «من در دوبلین به دنیا آمده و بزرگ شدم. حدود ۱۲ سال پیش بود که به اسلام علاقمند شدم.

سبک زندگی من در بعد اجتماعی شبیه سبک زندگی مرسوم مردم ایرلند نبود. من به کلوب‌های شبانه نمی‌رفتم و مشروبات الکلی استفاده نمی‌کردم. همیشه به دنبال یک زندگی آرامتر بودم، به دنبال عقیده‌ و دینی که با نحوه زندگی من متناسب باشد. قطعه‌ای از پازل را گم کرده بودم و همیشه در پی آن به جست‌وجو می‌پرداختم که در نهایت آنچه را می‌خواستم پیدا کردم.

هنگامیکه به تحقیق می‌پرداختم مرتب با اسلام مواجه می‌شدم. هنگامیکه حادثه یازدهم سپتامبر اتفاق افتاد مدتی تحقیقاتم در مورد اسلام متوقف شد، اما نهایتاً سه سال پیش مسلمان شدم و سال گذشته نیز با یک مسلمان اهل موریس(کشوری جزیره‌ای در اقیانوس هند) ازدواج کردم.

پس از مسلمان شدن من و ادای شهادتین، خانواده‌ام برای من لباس‌های اسلامی خریدند و پدرم که یک مسیحی متعهد است و هر هفته به کلیسا می‌رود و هر ماه در کلیسا به گناهان اعتراف می‌کند، از مسلمان شدن من حمایت می‌کرد.

از زمانیکه مسلمان شده‌ام بسیار شاد‌تر هستم. اسلام یک شیوه زندگی آرام‌تر و صلح‌آمیزتر را برای انسان به ارمغان می‌آورد. حس اتحاد زیادی در این دین وجود دارد. همه مسلمانان جهان در وقت نماز به سوی یک قبله سجده می‌کنند و این یک تجربه مقدس و نیروبخش است که سرت را برای تسلیم در برابر پروردگارت بر روی زمین می‌گذاری».

 

منبع: خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)

 

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار