تاریخ انتشار :

نماینده تام‌الاختیار پوتین در منطقه فدرال حاشیه ولگا

افزایش شمار دانشجویان آکادمی اسلامی بلغار جمهوری تاتارستان

نماینده پوتین در منطقه ولگا تآکید کرد که شمار دانشجویان آکادمی اسلامی بلغار جمهوری تاتارستان به زودی از ۶۸ نفر به ۲۰۰ نفر خواهد رسید.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )   به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در روسیه؛ میخائیل بابیچ، نماینده تام‌الاختیار ریاست جمهوری فدراسیون روسیه در منطقه فدرال حاشیه ولگا در کنفرانس خبری سالانه خود اظهار کرد که شمار دانشجویان آکادمی اسلامی بلغار جمهوری تاتارستان به زودی از ۶۸ نفر به ۲۰۰ نفر خواهد رسید.

نماینده تام‌الاختیار ریاست جمهوری فدراسیون روسیه در منطقه فدرال حاشیه ولگا تصریح کرد: همچنین مراحل تشکیل و فراهم‌کردن شرایط تحصیل در سه مقطع آموزش اسلامی میهنی در حال بررسی و انجام است.

وی افزود: در حال حاضر ۶۸ نفر در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل هستند که این رقم به ۲۰۰ نفر افزایش خواهد یافت. بر این اساس شمار دانشجویان آکادمی اسلامی بلغار به حدود سه برابر افزایش خواهد یافت.

میخائیل بابیچ تأکید کرد: توسعه موفقیت‌‌آمیز آکادمی اسلامی بلغار در ۵ تا ۷ سال شرایط را برای افزایش کیفیت آموزش اسلامی میهنی در مراکز اسلامی روسیه (مراکز آموزشی اسلامی که نقش مدرسه عمومی و متوسطه و مراکز حوزوی را بر عهده دارند) را ارتقا می‌بخشد و باعث افزایش شمار کارشناسان اسلامی می‌شود.

گفتنی است، آکادمی اسلامی بلغار در تاریخ چهارم سپتامبر سال ۲۰۱۷ در تاتارستان افتتاح شد. در این آکادمی دانشجویان در رشته‌های «حقوق اسلامی»، «تفکر و اعتقاد اسلامی» به صورت رایگان و با دریافت کمک هزینه دانشجویی مشغول به تحصیل هستند

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار