تاریخ انتشار :

مانوئلا-میرلا تازه مسلمان رومانیایی

من محمد(صلی الله علیه واله) را بدست آوردم,بدون اینکه مسیح (علیه السلام) را از دست بدهم

اما من می توانم بعداز سالها زندگی کردن به سبک اسلامی,شهادت بدهم که هیچ دین دیگری همچون اسلام,زنان را عزت نمی نهد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  – گروه ترجمه سایت رهیافتگان–مترجم- عطیه انصاری 

در یک شهر ساحلی غربی از دورا….,خواندن اسلام, یک تجربه جذاب برای مانوئلا-میرلا تانازائو ,یک زن رومانیایی داشت, زنی که چندین سال قبل, بعداز آشنایی و ازدواج با ولید سلیمان, یک مرد فلسطینی  و یک جهانگرد  و واعظ معروف اسلامی در سواحل جنوب غربی ,اسلام را پذیرفت.

ولید سلیمان مردی که  به بیش از هزار کشور سفر کرده, با پای پیاده, به عنوان قسمتی از سفر دور دنیای  ۷ ساله اش ,برای ترویج صلح و کم کردن جنگ و خشونت.

آنها در شهر بخارست(پایتخت رومانی) باهم ازدواج کردند و چند ماه بعد مانوئلا-میرلادر سفری به ایران, اسلام را پذیرفت.

متن عربی

من مانوئلا-میرلاو  تک فرزند خانواده هستم. کودکیم زیبا و سرشار از صلح و آرامش بود و ما عادت داشتیم به سرتاسر رومانی سفر کنیم.من با نمره عالی از دبیرستان و کالج  از رشته شیمی فارغ التحصیل شدم.

در خانواده ای مسیحی ارتودوکس بزرگ شدم گرچه خیلی مذهبی نبودند ولی همیشه به وجود خداوند معتقد بودیم.

من با یک مسلمان فلسطینی ازدواج کردم و از او مچکرم که با اسلام آشنا شدم.در نهایت با سفر به کشورهای مسلمان همچون اردن,سوریه,ایران,پاکستان,اندونزی و مالزی  تصمیم گرفتم اسلام را بپذیرم.

من در سال ۱۹۹۱ در ایران شهادتین را به زبان آوردم(شهادت دادم که تنها یک خدا وجود دارد و محمد(ص) رسول اوست.)

آیا ویژگی خاصی از اسلام شما را به اسلام جذب کرد,وآیا  حس کردید برای وفق دادن خود با این زندگی جدید  باید اسلام را بپذیرید؟

عقاید و تعلیمات روشن اسلام حقیقتا بسیار در مسیحیت برجسته هستند,عقاید مربوط به تثلیث مبهم و گیج کننده هستند و سخت قابل پذیرش اند.این در اسلامی که صراحتا به یگانه پرستی میپردازد,وجود ندارد.

و هم چنین حس کردم, مسلمانان, نسبت به مسیحیان ,جدیتر مسائل مربوط به دینشان را رعایت و دنبال  می کنند.

برای مثال,مسلمانان پنج بار در روز نماز می خوانند, در حالی که مسیحیان فقط روزهای یک شنبه به کلیسا میروند که اکثرا هم افراد پیر هستند.

به طور خلاصه, من دیدم که در مقایسه با ادیان دیگر,اسلام عقاید قویتری دارد. و در سفرهایم به کشورهای مسلمان به خصوص, در آسیا,متوجه شدم که مناطقی که مسلمانان زندگی می کنند نسبت به مناطقی که غیر مسلمانان زندگی می کنند,تمیزتر است.

عکس العمل خانوادتان, نسبت به پذیرفتن اسلام چه بود؟

پدرم قبل از مسلمان شدنم, فوت کرد, و مادرم هرگز در این باره با من بحث نکرد, و اینطور به نظر می آمد که, مادامی که من شادم, اون نیز دلیلی برای خوب بودن دارد.

بنابراین, بدون اغراق می توانم بگویم, رابطه من با مادرم, به خاطر پذیرفتن عقاید اسلامی دچار هیچ گونه آسیبی نشد.

در حقیقت او در فلسطین به دیدنم می آید و با بچه هایم بازی می کند, و هیچ وقت مستقیم یا غیر مستقیم به من نگفته که از مسلمان شدنم ناراحت است.

وقتی اسلام را با مسیحیت مقایسه می کردید, آیا جنبه خاصی از مسایل در اسلام وجود داشت که در مسیحیت وجود نداشته؟

اسلام تمام پیامبران را قبول دارد و تکریم می کند,و هیچ کدام را به دیگری ترجیح نمی دهد. از این رو می توانم بگویم که با مسلمان شدنم, محمد (ص) را بدست آوردم بدون اینکه مسیح (ع) را از دست بدهم.

این یک جنبه قدرتمند از اسلام است که نشان می دهد هر فردی که مسیح(ع) را دوست دارد می تواند اسلام را بپذیرد بدون اینکه مجبور شود دوست داشتن اورا کنار بگذارد,زیرا اسلام به مسلمانان آموزش می دهد که تمام پیامبران را دوست داشته باشند.

درک و تصور قبلی شما از اسلام, قبل از پذیرش آن چه بود؟

من فکر می کردم, زنان مسلمان به طور معمول برده به حساب می آیند و تمام مردان مسلمان چهار همسر دارند.اما آنچه که دریافتم, این بود که مردان مسلمان, بیشتر از غربیان به خانواده و همسرشان و مراقبت از آنها  اهمیت می دهند.

علاوه بر این,حین سفرهایم به کشورهای مسلمان,  دریافتم که مسلمانان بسیار مهمان نواز,خوش برخورد و خوش زبان هستند,مردمانی که وقتی احتیاج به کمک داریم,نمی توانند از کمک کردن شانه خالی کنند.

اکثرا در غرب این تصور غلط و شایعه وجود دارد که از زنان مسلمان سو استفاده می شود, شما چه نظری دارید؟

خب این تصور قسمت وسیعی رو شامل می شود, و علتش این است که آنها اسلام درست را متوجه نشده اند, و هم چنین به خاطر  اطلاعات غلط در این باره است.

و هم چنین به خاطر مسلمانان معروف که با رفتار های غیر اسلامی شان خصوصا وقتی به کشورهای خارجی سفر می کنند ,چهره واقعی اسلام را خراب کرده اند.

هم چنین, زنان مدرن در کشورهای غربی تبدیل به یک طعمه  بزرگ مادی گرایی برای کشور های متمدن شده اند.ادعا غرب برای داشتن زنان غیر سنتی.

اما یک آزمایش عمیقتر و نزدیکتر ,نشان می دهد که زنان محروم شده اند و تبدیل به یک کالای بی ارزش شده اند.

اما من می توانم بعداز سالها زندگی کردن به سبک اسلامی,شهادت بدهم که هیچ دین دیگری همچون اسلام,زنان را عزت نمی نهد.

آیا نصیحتی برای زنان مسلمان فلسطینی و کشورهای دیگر دارید؟

من این نصیحت را به تمام خواهران مسلمانم به ویژه در کشورهای عربی دارم.اسلام به شما همه چیز می دهد,شما را شاد می کند و به شما اجازه می دهد زندگی آرامی داشته باشید,و اعتماد به نفس داشته باشید. منظورم این نیست که تمام چیزهای غربی بد هستند, بلکه چیزهای خوب زیادی وجود دارند, مانند احترام به وقت و جنبه های مثبت دیگه.گرچه چیزهای منفی بسیاری هم وجود دارد که ارزش زنان را زیر سوال می برد,پس به هر چیز تقلیدی از غرب,چنگ نزنید.

شما در یک کشور بدون نشاط تحت اشغال یک نظام سخت و خشن زندگی می کنید,چگونه شرایط را مدیریت می کنید؟ هیچ وقت به بازگشت به رومانی برای داشتن یک زندگی آرامتر و راحتتر فکر کردید؟

بله,ستم و بیداد بسیاری اینجا وجود دارد, و به دلیل محدودیت های اشغال, آزادی وجود ندارد,  اما صبر و رنجی که ما دراین دنیا می کشیم,در آخرت پاداش داده خواهد شد. خدا فرموده است, پاداش کسانی که صبر می کنند,بهشت است.

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار