تاریخ انتشار :

و با هدف معرفی فرهنگ مسلمانان چین به مردم تایوان

برگزاری بازار اسلامی واستقبال تایوانی ها

انجمن مسلمانان چین به مناسبت گرامیداشت هشتادمین سالروز تاسیس این انجمن، بازاری را در پارک جنگلی منطقه دان (Daan) در شهر تایپه (Taipei)، پایتخت تایوان برگزار کرد.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )    به نقل از پایگاه خبری taiwannews؛ این بازار (۲ دی) با همکاری واحد اطلاعات و گردشگری تایپه و با هدف معرفی فرهنگ مسلمانان چین به مردم تایوان برگزار شد.

۶۰ فروشنده مسلمان از کشورهای مختلف اسلامی مانند کشورهای آسای مرکزی، اندونزی، خاورمیانه، آسیای جنوبی و آفریقای شمالی محصولاتی را شامل جواهرات، صنایع و مصنوعات دستی و غذاهای دارای گواهینامه حلال برای فروش در این بازار عرضه کردند که با استقبال فراوانی از سوی علاقمندان به شناخت اسلام مواجه شد.

غرفه‌های فروش محصولات فرهنگی بیشترین بازدید را داشت و غرفه‌هایی نیز برای ارائه فعالیت‌های فرهنگی مانند طراحی حنا روی دست برای بانوان و نوشتن اسامی به عربی برای بازدیدکنندگان برگزار شد.

غرفه‌های فروش محصولات فرهنگی کشورهایی مانند مراکش، ترکیه و ایران نیز با استقبال زیادی همراه بود.

یو چنگ تای (Yu Cheng-Tai)، ناظر مدیریتی انجمن مسلمانان چین گفت: بسیاری از مردم تایوان با اسلام آشنایی ندارند و برخی حتی تصورات اشتباه در مورد اسلام دارند.

وی افزود: اسلام دین احترام به ادیان است و برخی‌ ممکن است دسترسی به مساجد را غیرممکن بدانند اما مسجد جایی است که می‌توانیم با برگزاری برنامه‌های مختلف اجتماعی غیرمسلمان را با اسلام آشنا کنیم

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار