تاریخ انتشار :

اسلام‌آباد

برپایی نمایشگاه «زندگی حضرت محمد(ص)» توسط هنرمند استرالیایی

هنرمند استرالیایی‌ِ پاکستانی‌تبار با تکنیک برش کاغذ، آثاری با موضوع «زندگی حضرت محمد(صلی الله علیه واله)» خلق کرده و نمایشگاه آثار او در دانشگاه اسلام‌آباد به‌نمایش گذاشته شد.

   به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )به نقل از nation، نمایشگاه هنری «تصاویری از زندگی حضرت محمد(ص)» توسط یک هنرمند استرالیاییِ‌ پاکستانی‌تبار، روز گذشته در دانشگاه اسلام آباد برگزار شد.

در این نمایشگاه توصیف احمد، هنرمند مسلمان استرالیاییِ پاکستانی‌تبار، از تکنیک برش کاغذی برای ایجاد آثار هنری خود استفاده کرده و در مجموع، ۱۹ اثر هنری پنج سال اخیر خود را به نمایش گذاشت. این نمایشگاه توسط کمیساریای عالی استرالیا در پاکستان افتتاح شد و عموم مردم و نمایندگانی از ادیان مختلف برای بازدید حضور یافتند.

مارگارت آدامسون از کمیساریا در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت: هنرمندان پاکستانی ارتباط دو کشور را در راستای هنر و میراث فرهنگی اسلامی حفظ می کنند.

به گفته وی: استرالیا کشوری با تنوع جمعیتی گسترده بوده و بیش از ۶۰ هزار پاکستانی و ۶۰۰ هزار مسلمان در این سرزمین زندگی می کنند.

هنرمند استرالیایی در این‌باره گفت: من قصد داشتم با هنرم نشان دهم که چگونه ادیان مختلف به حقیقت، اصول مشترکی درباره عشق، مهربانی و همدردی ابراز می کنند و اینکه چگونه ما همگی باید این ویژگی های فوق‌العاده را در زندگی مجسم کنیم.

وی در ادامه گفت: حضرت محمد(ص) الهام بخش یک‌میلیارد مسلمان در جهان است. من به افتخار نبی مکرم اسلام، این قطعه های هنری را طراحی کردم که نشان دهنده بخش های مهمی از زندگی ایشان است. من، تمام تلاش خود را کرده ام تا این قطعه‌های هنری را به بهترین شیوه به نمایش بگذارم.

فرح محمد، سردبیر گالری هنری دانشگاه نیز ضمن قدردانی از نمایشگاه و گالری آثار هنری گفت: این آثار هنری با تأثیر از زندگی پیامبر اسلام(ص) و آموزه ها و سخنان ایشان از طریق تکینک برش کاغذ ایجاد شده اند.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار