تاریخ انتشار :

مسجد نورفک در ویرجینیا

آشنایی مردم با اسلام؛ هدف اصلی مسجد نورفک

مسجد شهر نورفک در ایالت ویرجینیای آمریکا به صورت مرتب با برگزاری ضیافت‌ها و جلسات گفت‌وگوهای دوستانه، سبب افزایش دوستی‌ها میان جمعیت مسلمانان این شهر با همسایگان و نیز شناخت بهتر اسلام شده است.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )    به نقل از پایگاه خبری Virginian Pilott؛ سحر میرزا، از بانوان فعال مسجد نورفک می‌گوید: وقتی کسی را بشناسی، متنفرشدن از او سخت‌تر است. هدف ما در اینجا این است که مردم را با مسلمانان آشنا کنیم.

تعاملات مسجد نورفک از آنجا آغاز شد که یک روز «آن زوبل»، یکی از همسایگان مسجد، نشانی را در دست گرفته و مقابل مسجد ایستاده بود. روی این نشان نوشته شده بود که «من یک مسیحی هستم و از مسلمانان حمایت می‌کنم.»

زنان مسلمان، که با کنجکاوی از پشت پنجره‌ها وی را نگاه می‌کردند، برای صرف قهوه به درون مسجد دعوتش کردند.

هفته بعد زوبل ۵۴ ساله، همسرش را به مسجد آورد. سبب یک دوست را و بعد از آن هم کشیش و همسرش را به مسجد برد.

زوبل می‌گوید: همسایگان ما در مسجد اکنون دوستان ما در مسجد هستند.

این تعاملات سبب شکل‌گیری برنامه‌هایی در مسجد و مرکز اسلامی نورفک شد و درهای این مرکز به روی پیروان همه ادیان باز شد.

در ابتدا، روزهای جمعه برنامه دید و بازدید برگزار می‌شد، سبب جلسات دوستانه گفت‌وگو آغاز شد که به تدریج جمعیت قابل توجهی را به سمت مسجد روانه می‌کرد و کم کم این برنامه‌ها گسترده‌تر شد.

اکنون درهای مسجد نورفک به روی پیروان همه ادیان باز است و از سوی آنان نیز حمایت می‌شود. از مسلمانان نورفک نیز برای حضور در کلیساها دعوت می‌شود تا مردم پاسخ سوالات خود را مستقیماً از آنان دریافت کنند.

جان استوارت، از مسیحیان نورفک می‌گوید: وقتی به مسجد آمدم، دلم می‌خواست همه ناسزاهایی را که در مورد مسلمانان گفته می‌شود را کنار بزنم. آنچه من اینجا دیدم، انسان‌هایی بودند که آماده خندیدن هستند، آغوششان باز است و می‌خواهند دیگران آنان را درست بشناسند

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار