تاریخ انتشار :

پرس تی وی

زوج جوان شیعه شبکه پرس تی وی

زوج گوینده شبکه بین المللی پرس تی وی ، فعالیت در شبکه ای همچون پرس تی وی را که در ترویج پیام انقلاب و معرفی اسلام به جهانیان به زیبایی درخشیده است ، توفیقی الهی می دانند.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )   زندگی هنری و رسانه ای مجریان تلویزیون همیشه جذاب بوده است.

روابط عمومی معاونت برون مرزی گزارشی تهیه کرده است از زوج گوینده مسلمان پرس تی وی که بعد از ازدواجشان زندگی لوکس خود را در کانادا و امارات رها کرده و به عشق انقلاب اسلامی و گسترش اهداف آن، به نیت طلبگی به قم آمده و چند سالی است که در شبکه پرس تی وی مشغول فعالیت هستند.

رضوی مجری پرس تی وی که اصالت پاکستانی دارد در کشور امارات متولد شده و در دوران نوجوانی به همراه خانواده اش به کانادا مهاجرت کرده است. وی درباره زندگی در کانادا با توجه به محدویت های موجود برای انجام مناسک مذهبی می گوید با وجود شرایط نه چندان مطلوب در این خصوص ، اعتقادات دینی ما در کانادا روز به روز مستحکم تر می شد به طوری که تمام مسائل انقلاب اسلامی و ایران را دنبال می کردم.

رضوی ادامه داد : هنگامی که قصد مهاجرت به ایران را داشتیم بخاطر عشق و علاقه ای که به انقلاب اسلامی داشتم ، بسیار خوشحال بودم و می دانستم در ایران می توانم به راحتی مراسم مذهبی خود را انجام دهم.

وی در خصوص چگونگی ورود به ایران گفت : من و همسرم کنیز فاطمه با اعتقادات مذهبی ، عاشق انقلاب اسلامی بودیم و به نیت رفتن به حوزه علمیه و طلبه شدن در سال ۱۳۸۵ وارد ایران شدیم و همان ابتدا به قم رفتیم تا درس طلبگی بخوانیم.

رضوی ادامه داد : بعد از حدود دو سال درس خواندن در حوزه علمیه قم، از طریق یکی از دوستانش پیشنهاد کار در رادیو معارف قم را پذیرفته و به همراه همسرش در برنامه هایی با موضوعات قرآنی که به زبان انگلیسی پخش می شد، فعالیت می کرد.

در واقع رادیو قم تجربه اول رسانه ای رضوی محسوب می شود و پس از آن به شبکه پرس تی وی معرفی شده و  چند دوره آموزش گویندگی را نیز سپری کرده است.

وی درباره میزان ارتباط فعالیتش در رسانه با اهداف و اندیشه هایش می گوید: شیوه اجرا و ظرافت های موجود در کار رسانه، کمک می کند تا اهدافی را که در ذهن داریم با زبان بهتری انتقال دهیم و به قول مقام معظم رهبری (مدظله العالی) رسانه جنگ نرم است و ما در وسط این صحنه نبرد قرار داریم.

رضوی که در جریان جنگ غزه در لحظه ارتباط مستقیم با خبرنگار پرس تی وی در غزه شاهد حمله موشکی رژیم صهیونیستی بوده است در این باره گفت : در استودیو در حال صحبت با خبرنگار پرس تی وی در غزه بودم که موشکی به ساختمانی که خبرنگار شبکه جلوی آن قرار داشت برخورد کرد و همه ساختمان در یک لحظه ویران شد. با آنکه شوک این حادثه شدید بود، توانستم خود را کنترل کنم و برنامه را ادامه بدهم.

مجری شبکه پرس تی وی، همچنین درباره شهادت «سرنا شیم» خبرنگار پرس تی وی در ترکیه نیز گفت : این حادثه بسیار تلخ و دردناک بود و بلافاصله بعد از شنیدن خبر اجرا داشتم که اجرای آن برنامه در آن روز  یکی از سخت ترین اجراهایم است.

رضوی، شبکه پرس تی وی را در مقایسه با دیگر رقبایش ، شبکه ای با مخاطبان گسترده می داند و معتقد است: با آنکه ده سال از زمان فعالیت شبکه پرس تی وی می گذرد و زمان زیادی برای یک رسانه محسوب نمی شود اما آینده این شبکه بسیار روشن است.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: باید تمام تلاش خود را به کار ببندیم تا نسبت به رقبا، سهم بیشتری از فضای رسانه ای بدست آوریم و اگر می خواهیم در این فضا بمانیم، باید بیش از این‌ها تلاش کنیم

کنیز فاطمه همسر رضوی نیز که در شهر کراچی پاکستان بدنیا آمده و پنج سالگی به امارات مهاجرت کرده است ، یکی از وجوه اشتراک خود با همسرش را داشتن خانواده ای شیعه می داند.

وی درباره مهاجرت به ایران نیزگفت: یکبار به نیت زیارت به مشهد مقدس آمده است و درآن زمان اوج تحریم های اقتصادی علیه ایران در جریان بود و خانواده اش نگرانی زیادی نسبت به این موضوع داشتند اما بعد از ورود به ایران متوجه شدم مردم ایران هیچ مشکلی ندارند.

فاطمه درباره آشنایی خود با آقای رضوی هم گفت : به دلیل داشتن خانواده ای مذهبی در مراسم و فعالیت های دینی بسیار شرکت می کردیم که باب آشنایی ما دیدار خانواده هایمان در حسینیه و مسجدی در ابوظبی بود که بخاطر وجوه اشتراک ، این آشنایی منجر به ازدواجمان شد.

وی ادامه داد: از نوجوانی عاشق اخبار و سیاست بودم و در زمان مدرسه و دبیرستان در مناظره های سیاسی در مدرسه شرکت می کردم که بعد از آمدن به ایران و فعالیت کوتاهی که در رادیو قم به همراه همسرم داشتیم ، بعد از  انجام مصاحبه های لازم در سال ۸۹-۸۸  جذب شبکه پرس تی وی شدیم.

وی فعالیت در شبکه بین المللی پرس تی وی را یکی از بزرگترین شانس های خود عنوان کرد چرا که به اعتقاد وی شبکه رسانه ای است که تلاش دارد اهداف انقلاب، شیعیان و مسلمانان را جهانی کند.

فاطمه، کار را در رسانه را با وجود حساسیت های خود، رسالتی مهم توصیف می کند که تاثیرگذاری آن در افکار عمومی بسیار چشمگیر است به طوری که می توان با جهت گیری های خاص، ذهنیت افراد را نسبت به یک موضوع تغییر داد و این اهمیت رسانه را می رساند.

فاطمه با تاکید بر جایگاه رفیع شبکه پرس تی وی در میان سایر رقبای رسانه ای گفت : با وجود برخی محدودیت ها ، نباید ذره ای تلاش ها برای ارتقای کمی و کیفی برنامه های شبکه کاهش یابد و باید ارزش کار خود را را بهتر درک کنیم.

مجری شبکه پرس تی وی خاطرنشان کرد : باید تجربه های جدید را بدون ترس دنبال کنیم چرا که شبکه های قدیمی تر برای تغییر استراتژی خود همیشه ترس از شکست دارند و این مساله می تواند نقطه قوت ما در آینده باشد.

فاطمه با اشاره به جنگ نرمی که در جریان است گفت : خط مقدم این نبرد. بی شک رسانه است و ما باید به خاطر احترام به مخاطبان و جذب و حفظ آنها تلاش خود را بیشتر کنیم و فضای مجازی و فرصتی که برای انتقال پیام انقلاب و معرفی اسلام ناب محمدی وجود دارد ، به راحتی از دست ندهیم.

منبع:worldservice.irib.ir

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار