تاریخ انتشار :

یاهنی ماروز مسیحی تازه مسلمان از کشور بلاروس

دانشجوی ممتاز رشته مهندسی انرژی دانشگاه ملّی بلاروس

آقای یاهنی ماروز در پاسخ به سؤالی درباره تغییر نام خود بیان کرد: یک وقتی شخصی با خصوصیاتی که در من دید به من گفت اسم حیدر خیلی به تو می‌آید و این اسم بزرگ در قلب من افتاد و نام حیدر را برای خود انتخاب کردم.

 

 یاهنی ماروز

یاهنی ماروز

 

 

به گزارش رهیافتگان به نقل از  بولتن نیوز پایگاه مقاومت بسیج حزب الله مسجد عسکریه شهرک امینیان، جلسه پرسش و پاسخ با حضور آقای یاهنی ماروز مسیحی مسلمان شده از کشور بلاروس، برگزار نمود.
در این جلسه با شکوه که با حضور فرمانده محترم حوزه خاتم الانبیاء(صلی الله علیه واله) وبرخی مسئولان شهرستان و حضور پر شور جوانان همراه بود، پس از قرائت قرآن کریم توسط قاری ممتاز شهرستان ، حجت الاسلام والمسلمین اکبری ضمن خوشامدگویی به آقای ماروز، با قرائت آیه شریفه «یا عبادی الذین آمنوا ان ارضی واسعه فایای فاعبدون» هجرت در امر دین به جهت فراگیری تعالیم و آموزه‌های دینی را بسیار مهم دانسته و امثال آقای ماروز را از هجرت‌کنندگان برای کسب حقیقت و اطاعت خداوند متعال شمردند و مهاجرت این عزیزان به ایران اسلامی را نشانه صدور انقلاب بزرگ اسلامی ایران به همه جهان بیان داشتند.

ایشان در ادامه با اشاره به اهمیت کشور بلاروس به عنوان قلب اروپا، به این نکته اشاره کردند که ماروز به عنوان دانشجوی ممتاز رشته مهندسی انرژی دانشگاه ملّی بلاروس و نماینده طلاب اروپایی جامعه المصطفی العالمیه از جایگاهی ویژه جهت فعالیت و تبلیغ دین مبین اسلام و مکتب تشیع در کشورهای اروپایی برخوردار هستند.

در ادامه این جلسه، پرسش‌های شرکت‌کنندگان از آقای ماروز توسط ایشان پاسخ داده شد. ایشان در پاسخ به سؤالی درباره انگیزه خود برای تشرّف به مکتب تشیع گفت: مسیحیت فعلی بسیار تحریف شده است و اصلاً جوابگوی سؤالات اصلی انسان نیست. من وقتی یک کتاب درباره قرآن مطالعه کردم خیلی علاقمند شدم درباره اسلام تحقیق کنم و وقتی فهمیدم می شود در ایران از اسلام بیشتر دانست به اینجا آمدم و در قم مشغول تحقیق شدم. پس از تحقیق مطمئن شدم که اسلام واقعی همان اسلامی است که اهل بیت پیامبر معرفی کردند و شیعه شدم. وی در پاسخ به سؤالی درباره واکنش خانواده‌اش نسبت به تغییر دین به اسلام گفت: همه خانواده‌ام بسیار ناراحت شدند حتی همسرم هم با من به ایران نیامد. آنها چون اسلام را از رسانه‌ها بد و زشت دیده‌اند راضی نبودند که من به ایران بیایم ولی من وقتی یقین کردم که اسلام حقیقت است هیچ کس نتوانست جلوی تصمیم مرا بگیرد.

آقای یاهنی ماروز در پاسخ به سؤالی درباره تغییر نام خود بیان کرد: یک وقتی شخصی با خصوصیاتی که در من دید به من گفت اسم حیدر خیلی به تو می‌آید و این اسم بزرگ در قلب من افتاد و نام حیدر را برای خود انتخاب کردم.

وی در ادامه در پرسشی نسبت به انقلاب بزرگ ایران و حضرت امام خمینی(ره) این طور گفت: مردم ایران به رهبری مرد خدایی و شجاع یعنی امام خمینی برای خدا و دین قیام کردند و کار بزرگی انجام دادند. بسیاری از بزرگان و سران کشورها در رویارویی با ایشان به برابر عظمت معنوی ایشان اعتراف کرده‌اند.

ماروز در جواب یک سؤال درباره امام خامنه ای گفت: ایشان یک عالم خدایی و بزرگ و شجاع است که از ابتدا برای دین و مردم ایران قیام کرد و هیچ‌گاه برای خود کاری نکرد. باید مردم بخصوص جوانان ایران قدر چنین رهبری را بدانند و همیشه از او پیروی کنند.

مسیحی مسلمان شده کشور بلاروس در پاسخ به سؤالی درباره فرقه وهابیت گفت: این گروه که نمونه آن در مسیحیت هم وجود دارد، بسیار خطرناک هستند و چهره صلح و رحمت اسلام را در همه جا خشن نشان می‌دهند و اسلام را برای مردم دنیا دین کشتن و خونریزی معرفی می‌کنند.

چهره مسلمانان در رسانه‌های جهان چهره‌ای بد اخلاق و خشن معرفی شده که باید با تبلیغ اسلام واقعی آن را درست معرّفی نمود. ایشان در پاسخ به سؤالی درباره آمادگی برای شهادت در راه دین گفتند: شهادت بالاترین مقام برای مردم است. هر کس که شهید بشود مستقیم به بهشت می‌رود. من هم آرزو می‌کنم که به این مقام بزرگ برسم.

آقای حیدر در ادامه با بیان این‌که تا به حال دو بار به کربلا مشرف شده است: قیام امام حسین علیه السلام با ۷۲ تن از یاران، بسیار بزرگ بود. امام با این‌که می‌دانست شهید می‌شود همه خانواده‌اش را با خود آورد و به مقام بزرگ شهادت رسید.

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار