تاریخ انتشار :

سن پترزبوگ

همایش«گفتمان میان ادیانی و همبستگی اسلامی برای صلح، امنیت و همکاری»

همایشی «گفتمان میان ادیانی و همبستگی اسلامی برای صلح، امنیت و همکاری» با حضور شخصیت هایی از دو کشور روسیه و آذربایجان، در فدراسیون روسی شهر سن پترزبوگ برگزار شد.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )   به نقل از azertag، همایشی با عنوان «روسیه – آذربایجان: گفتمان میان ادیانی و همبستگی اسلامی برای صلح، امنیت و همکاری» با حضور شخصیت هایی از دو کشور روسیه و آذربایجان، در فدراسیون روسی شهر سن پترزبوگ برگزار شد.

این همایش با همکاری سازمان‌هایی چون کمیته دولتی کار با سازمان‌های مذهبی جمهوری آذربایجان، دفتر مسلمانان قفقاز، دانشگاه ایالتی سن پترزبورگ و اداره معنوی منطقه شمال غربی روسیه، به هدف پیشبرد فعالیت‌های مرتبط با همبستگی میان ادیانی و دینی و همچنین در راستای پروژ‌های مرتبط با طرح جمهوری آذربایجان در اعلام کردن سال ۲۰۱۷ به عنوان «سال همبستگی اسلامی» آغاز به کار کرد.

حضار و هیات‌های شرکت کننده در این گردهمایی شامل نمایندگان مجلس، روسای موسسات آکادمی ملی آذربایجان و شخصیت‌های مذهبی دو کشور بودند.

شیخ الاسلام الله شکور پاشازاده رئیس دفتر مسلمانان قفقاز در آغاز این رویداد ورود شرکت کنندگان را خوش آمد گفته و تحمل و مدارای دینی و چندفرهنگی را بخشی از سیاست‌های داخلی کشور آذربایجان دانست.

الیاس اوماخف، معاون رئیس شورای فدراسیون مجمع فدرال فدراسیون روسیه و رئیس کمیسیون دوجانبه سپس پیام مدیر این شورا را برای حضار و شرکت کنندگان در نشست قرائت کرد.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار