تاریخ انتشار :

شهر بریجپورت،

تبدیل کلیسا به مسجد 

مسجد جدیدی در شهر بریجپورت، بزرگترین شهر در ایالت کنتیکت در آمریکا به تازگی افتتاح شده که این مرکز اسلامی سابقا کلیسا بوده و مسلمانان با تغییراتی در نمای داخلی، آن را به مکانی برای عبادت و نمازهای جماعت تبدیل کرده‌اند.

     به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از wshu، کلیسای سابق شهر بریجپورت، بزرگترین شهر در ایالت کنتیکت در آمریکا، که توسط جامعه اسلامی این شهر خریداری شده بود، به مسجدی برای جامعه مسلمانان تبدیل شده که این مسجد اخیرا افتتاح شده است.

در نخستین روز آغاز به کار این مسجد، مسلمانان از مردم محلی به ویژه‌ شهروندان سالمند ارشد شهر برای شرکت در مراسم افتتاحیه میان ادیانی دعوت به عمل آوردند. در این مراسم میان ادیانی شهروندان غیرمسلمان از نزدیک شاهد نماز جماعت اسلامی و حضور معنوی آن‌ها بودند.

محمد عبدالطیف امام جماعت مسجد به دو زبان عربی و انگلیسی، اهداف و دلایل افتتاح این مرکز اسلامی را برای شرکت کنندگان در مراسم توضیح داده و گفت: هدف ما ترویج دوستی و محبت است. محبت و مهربانی تنها مخصوص بشریت نیست بلکه باید با تمام موجودات زنده بر روی زمین مهربان بود.

وی امیدوار بود بازدیدکنندگان با حضور در این مرکز، دیدگاه‌های کلیشه‌ای منفی درباره اسلام و مسلمانان را تغییر داده و گفت: مردم تصور می‌کنند اسلام دین مرتبط با «تروریسم» و «تروریست‌ها» است. اما وقتی درها را به روی مردم باز می‌کنیم و آن‌ها واقعیت را دیدند شگفت زده و متعجب شدند.

عبدالطیف افزود: ما پذیرش خوبی از سوی مردم جامعه داشته‌ایم و قدم‌های بیشتری به سوی جذب مسلمانان و غیرمسلمانان در این مرکز اسلامی برمی‌داریم. اینجا تنها یک مکان برای عبادت پروردگار نیست بلکه یک مرکز برای گردهمایی و تجمع اعضای جامعه است و فعالیت‌های متنوعی در این مرکز قرار است انجام شود. ما کلاس‌ها و دفاتر و اتاق‌های اجتماعی داریم. به علاوه فعالیت‌هایی را برای جوانان، کودکان و بزرگسالان در نظر گرفته‌ایم.

تبدیلکلیسا به مسجد 

درحالی که نمای خارجی کلیسا تغییری نکرده است، نمای داخلی آن کاملا زیر و رو شده است. تغییر کاربری کلیسا به مسجد تغییرات زیادی را به دنبال داشته است. برای مثال نمازگزاران و دیگر حاضران هنگام ورود به محوطه ساختمان باید کفش‌های خود را از در آورده و در جاکفشی قرار دهند. همچنین ردیف های نیمکت‌های کلیسا برداشته شده و تنها یک ردیف نیمکت در انتهای مسجد برای نشستن سالمندان قرار داده شده است. به جای محراب شمع‌ها در کلیسا، فضای محراب خالی برای ایستادن امام جماعت قرار گرفته و یک منبر در قسمت چپ قرار داده شده که امام جماعت بر روی آن به موعظه می پردازد.

قالیچه‌های نماز نیز جای صندلی‌های کلیسا را گرفته‌ و رو به خانه خدا چیده شده‌ اند.

باربارا بودین، از اعضای سابق این کلیسا گفت: اینجا کاملا تغییر کرده است.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار