تاریخ انتشار :

مالزی

برگزاری مراسم «اهدای جوایز حلال»

از سال آینده مقامات مالزی مراسمی با عنوان «اهدای جوایز حلال» در سطح بین المللی برگزار می‌کنند که هدف آن کمک و حمایت از ارتقاء و توسعه صنعت وتجارت حلال و همچنین مشارکت در اقتصاد جهانی خواهد بود.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  به نقل از theborneopost،  مقامات مالزی از برگزاری مراسم «اهدای جوایز حلال» بین المللی خبر دادند. روز گذشته حافظه هاشم، مدیر اجرایی شرکت سمی مالزی در یک کنفرانس خبری در مرکز کنوانسیون‌های شهر کوچینگ، پرجمعیت‌ترین شهر در جزیره بورنئو در مالزی از برگزاری این نشست بین المللی حلال خبر داد.

این برنامه «اهدای جوایز» قرار است یک رویداد مشترک با همکاری سازمان توسعه اسلامی مالزی باشد.

هاشم گفت: جوایز به نهاد‌ها و شرکت‌های تولید محصولات حلال بین المللی به عنوان تلاشی برای ارتقاء و توسعه صنعت حلال و همچنین مشارکت در اقتصاد جهانی حلال اهداء خواهند شد. این برنامه قرار است به صورت سالانه برگزار شود که ماموریت آن ارتقاء و حمایت از رشد صنعت حلال و مزایای گواهینامه حلال درسطح بین المللی برای کالاها و خدمات توزیع شده در عرصه جهانی خواهد بود.

وی در ادامه تاکید کرد جوایز به صنایع مشتری پسند‌تر و شرکت هایی که صنعت حلال را بیش از گذشته به سوی جاده شکوفایی سوق می‌دهند اهدا خواهند شد.

این مقام مالزیایی در ادامه اعلام کرد که صنعت حلال در سال گذشته در مالزی معادل ۳ میلیارد دلار آمریکا ارزش داشته است و توسعه این صنعت ۱۱ هزار شغل جدید ایجاد کرده و به صادرات مواد غذایی با ارزش بیش از ۱۰ میلیارد کمک می‌کند.

او در پایان اضافه کرد با پیش بینی‌های رشدی که در سال ۲۰۱۲ در سطح ۲۰ درصد تا سال گذشته در مالزی حفظ شده است، پتانسیل اقتصادی تجارت حلال در مالزی و کشورهای جهان  همچنان به حالت «بی‌نظیر» باقی مانده است.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار