تاریخ انتشار :

کارولینای شمالی

ساخت بزرگترین مسجد کارولینای شمالی تا سال آینده

پس از ۱۰ سال تلاش مداوم و جمع آوری کمک های مردمی، یکی از بزرگترین مراکز اسلامی در کارولینای شمالی در مراحل پایانی ساخت قرار دارد و این مسجد قرار است سال آینده افتتاح شود.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  به نقل از wncn، مسلمانان در کارولینای شمالی که سال‌هاست برای ساخت یک مسجد جامع بزرگ و نو تلاش کرده‌اند، تا سال آینده شاهد افتتاح این مرکز اسلامی خواهند بود.

این مسجد که یکی از بزرگترین مساجد این ایالت می‌باشد در شهر کری ساخته می‌شود و درحالی که ۱۰ سال از آغاز پروژه ساخت آن می‌گذرد، فاصله زیادی تا تکمیل شدن ندارد و قرار است خانه‌ای دائمی برای انجام فعالیت‌های انجمن اسلامی باشد، گنبد آن مسجد کار گذاشته شده و زیرساخت‌ها بسیاری نیز تکمیل شده‌اند.

به گفته بانیان، تمامی کار ساخت و ساز این مسجد با استفاده از کمک‌های خیریه مردمی انجام گرفته است. پنجره‌ها و برخی روسازی‌ها کارگذاشته شده ‌اند.

عبدالله الخضرا عضو انجمن اسلامی درباره این مسجد گفت: ما از تمامی پیروان ادیان مختلف، دین‌داران و غیردین‌داران دعوت می‌کنیم در این مسجد حضور یابند. اینجا خانه خداوند ست. اینجا برای ما بسیار مهم است و از خانه ما نیز عزیزتر می‌باشد.

وی افزود: اینجا مکانی برای ترویج صلح و همزیستی میان ادیانی خواهد بود. خانه‌ای که تمامی مردم بتوانند در آن احساس امنیت و شادی داشته باشند و از یکدیگر بیاموزند.

این مسجد سالن نمازخانه بسیار بزرگی داشته و کلاس‌های دروس دینی و قرآنی نیز در آن برگزار خواهند شد.

به گفته بانیان، طبقه نخست این مسجد عظیم تا ماه می ۲۰۱۸ به پایان رسیده و آغاز به کار می‌کند. طبقه همکف نیز برای برگزاری همایش‌ها، نشست‌ها و دیگر مراسم‌ها مورد استفاده ساکنان مسلمان قرار خواهد گرفت.

طبقات مختلف دیگر این مرکز اسلامی نیز که یکی از بزرگترین مراکز اسلامی در کارولینای شمالی خواهد بود در آینده ای نزدیک ساخته می‌شوند.

قرار است طبقه سوم به طور اختصاصی به بانوان مسلمان اختصاص داشته باشد.

گفتنی است بخش‌های مختلف هنوز در حال احداث قرار دارد و برای تکمیل این پروژه هنوز نزدیک به ۱ میلیون دلار کمک مالی نیاز است.

در صورت تکمیل مسجد یک زمین ورزشی نیز قرار است به محوطه خارجی آن اضافه شود.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار