تاریخ انتشار :

دانشگاه رایرسون تورنتوی کانادا،

برگزاری همایش «کارگاه آموزشی اسلام‌هراسی»

دانشجویان انجمن اسلامی دانشگاه رایرسون در تورنتوی کانادا، نسبت به نبود نمازخانه شکایت کرده و در یک همایش اسلام‌هراسی خواستار اختصاص اتاقی برای اقامه نماز دانشجویان مسلمان شدند.

   به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  دانشجویان انجمن اسلامی دانشگاه رایرسون، یکی از دانشگاه‌های معتبر واقع در تورنتوی کانادا، نسبت به نبود مکانی برای اقامه نماز شکایت کردند. در همایش «کارگاه آموزشی اسلام‌هراسی» که در محوطه این دانشگاه برگزار شد، سخنرانان مسلمان به مسئله نبود نمازخانه در فضای تحصیل و کار اشاره کردند.

نازی حبیب، دانشجوی پرستاری و عضو انجمن اسلامی این دانشگاه گفت: هیچ نمازخانه و تسهیلاتی به منظور اقامه نماز به ویژه نمازهای مغرب و عشاء به دانشجویان مسلمان اختصاص داده نشده است.

حبیب گفت: کار به جایی رسیده که دانشجویان مسلمان در کتابخانه نماز می‌خوانند که البته بهترین مکان برای این کار نیست زیرا صدای گفتگوی دیگر دانشجویان و خنده‌های آن‌ها با دوستان‌شان مزاحم تمرکز نمازگزاران است.

حبیب در ادامه افزود که دانشگاه هنوز نتوانسته مکان مناسبی برای نماز خواندن دانشجویان ارائه دهد.

سمیه عبدی مشاور ارتقاء سلامت و متخصص برابری درباره مشکلاتی که مسلمانان برای نمازخواندن در محل کار با آن‌ها روبرو هستند صحبت کرد.

عبدی گفت: وقتی ۱۹ سال داشتم در یک مرکز تماس کار می‌کردم. و شیفت کاری من درست زمان نماز آغاز می‌شد. من از همکارانم اجازه گرفته بودم که نماز بخوانم اما چند روز بعد به من ابلاغ شد که دیگر حق ندارم در محل کار نماز اقامه کنم.

عبدی استدلال کرد: نماز خواندن ما ۵ دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد، کمتر از زمانی که دیگر کارمندان برای قهوه خوردن یا سیگار کشیدن به آن احتیاج دارند اما از نظر کارفرمایان این مسئله غیرقابل پذیرش است.

علی مولجی رئیس انجمن اسلامی در ملاقات با اتحادیه دانشجویان خواستار تخصیص فضایی برای اقامه نماز شده است، و اگرچه دانشگاه متعهد به این کار شده اما هنوز وضعیت نمازخانه نامشخص است.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار