تاریخ انتشار :

رپر معروف فرانسوي

دیامز تازه مسلمان مشهور : به اسلام اعتماد دارم

ملانی دیامز،ُُُ رپر معروف فرانسوی که چند سالی می‌شود به دین اسلام گرویده و خوانندگی و آوازه‌خوانی را کنار گذاشته است…

    به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) مترجم معصومه طاهری / ملانی دیامز،ُُُ رپر معروف فرانسوی که چند سالی می‌شود به دین اسلام گرویده و خوانندگی و آوازه‌خوانی را کنار گذاشته است، چند روز پیش در مصاحبه‌ای که با نشریه JDD داشت از پروژه‌ها و برنامه‌های خود صحبت کرد و اینکه تصمیم گرفته به طور خاص وارد حوزه لوازم‌التحریر برای دانش‌آموزان بشود و در این مسیر فعالیت کند.


دیامز که از سال ۲۰۱۲رسماً فعالیت‌های هنری خود را تمام کرده است به ندرت در فضای رسانه‌ها قرار می‌گرفت و شایعات زیادی درباره او وجود داشت مبنی بر اینکه بیمار شده و افسردگی دارد یا در حال تدارک آلبوم جدیدی است. او حالا بعد از مدت‌ها با نشریه فرهنگی JDD مصاحبه کرده و از برنامه‌های خود گفته است.
رپر سابق فرانسوی که اکنون ۳۷ سال دارد، با پاسخ به شایعاتی که درباره او بر سر زبان‌های مردم بود و اینکه به‌زودی باز به عرصه موسیقی باز می‌گردد و در حال تنظیم آلبوم جدیدی است، در ستون هفتگی این نشریه با نام« شایعات بی‌اساس» می‌گوید: ممکن است بعضی از مردم فکر کنند که ما با وجود برخی محدودیت‌ها خوشبخت نیستیم و پذیرفتن چیزهایی مانند شادی خارج از سنت‌های رایج در جامعه سخت و غیر ممکن است برای همین فکر می‌کنند از هر طریقی که بتوان پول به‌دست آورد خوشبختی فراهم می‌شود؛ درحالی که امروز برای من چیزهای دیگری مطرح است و به چشم من جذابیت دارد.
دیامز که نام هنری‌اش ملانی جئورجیدز است تصمیم گرفته با یک برند تجاری از لوازم‌التحریر به نام «مل توسط مل» همکاری داشته باشد و برای خود درآمدزایی کند برای همین هم می‌خواهد درباره این محصولات مطالبی را هم در صفحه اجتماعی خود به اشتراک بگذارد. او در این رابطه اینطور می‌گوید: آنچه من در گذشته با اسلام آوردن خود به دست آورده‌ام اجازه داده است تا به راحتی زندگی کنم. در این پروژه کاری جدید، انگیزه اصلی من پول و مادیات نیست.
او در ادامه صحبت‌های خود می‌گوید قصد دارد در آینده برای کودکان یک خط تولید لباس راه‌اندازی کند و این را بخشی از برنامه‌های خود در نظر گرفته است. دیامز می‌گوید به اسلام اعتماد دارد و تشخیص داده است که با کنار گذاشتن موسیقی مسیر زندگی او متوقف نشده است.


دیامز که زمانی به پرنسس رپ شهرت داشت و بعد از مسلمان شدن آن را کنار گذاشته است در این مصاحبه می‌گوید: من دیگر موسیقی گوش نمی‌کنم. دوست ندارم که این جنبش موسیقیایی غرور، خشونت و مصرف‌گرایی را به من تحمیل کند؛ چراکه فکر می‌کنم رپ می‌تواند واقعیت‌های دردناکی را ایجاد کند و به اعتقاد من پذیرفتن آن ساده‌لوحانه است. من حالا متحول شده‌ام و تغییر کرده‌ام. علاوه بر این مادر هستم که دیگری هیچ ارتباطی با این محیط ندارم.
امروز دیگر دیامز علاقه‌ای به مراسم جایزه نوبل موسیقی ندارد؛ مراسمی که هر سال برگزار می‌شود و شبکه تلویزیون ملی TF1 فرانسه آن را برنامه‌ریزی کرده است. او می‌گوید ۱۰ سال پیش اندوه و ترس داشت و حالا زندگی‌اش تغییر کرده و ترجیح می‌دهد همچنان همین مسیر را دنبال کند و به گذشته بازنگردد. دیامز در ادامه می‌افزاید: روی چیزی که تمرکز کرده خوشحال هستم و نمی‌خواهم به گذشته فکر کنم. گاهی اوقات فکر کردن به گذشته برایم نگران‌کننده است.
دیامز که از سال ۲۰۰۸ با پذیرفتن اسلام حجاب را برای خود برگزید تصمیم گرفت تا خود را بپوشاند. او در مصاحبه با نشریه JDD خود را بعد از مسلمان شدن از نگاه دیگران اینطور توصیف می‌کند: من وقتی با دیگران ملاقات می‌کنم در نظرشان خیلی مهربان هستم و دوستم دارند. فکر می‌کنم گاهی اوقات محکوم کردن مسلمانان نگران‌کننده است؛ البته سعی می‌کنم این وضعیت را بیشتر درک کنم.

منبع: روزنامه جوان

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار