تاریخ انتشار :

بهار سال 2018 میلادی درشهر سیدنی در استرالیا

همایش بین المللی «صنعت حلال: رشد و توسعه، مشکلات و راه‌حل‌ها»

همایش بین المللی «صنعت حلال: رشد و توسعه، مشکلات و راه‌حل‌ها» در سال آینده در سیدنی برگزار شده و هدف آن ایجاد سکوی مناسبی برای مشتاقان به تجارت حلال و اسلامی در استرالیا، و در سطح بین‌المللی خواهد بود.

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) همایش بین المللی «صنعت حلال: رشد و توسعه، مشکلات و راه‌حل‌ها» در بهار سال ۲۰۱۸ میلادی درشهر سیدنی در استرالیا برگزار می‌شود.

همایش بین المللی دو روزه حلال ۲۰۱۸، در روزهای ۱۰-۱۱ فوریه در ناحیه پاراماتتای سیدنی برگزار خواهد شد و هدف آن ایجاد سکوی مناسب و بهینه برای ملاقات، آشنایی، صحبت و گفتگوی علمی میان محققان، دانشگاهیان، علما و روحانیون اسلامی، طرفداران گفتگوی میان ادیانی، سازمان های صدور گواهینامه حلال، نمایندگان سازمان های دولتی و دیگر نقش آفرینان در صنعت حلال می‌باشد.

شرکت‌کنندگان قصد دارند با تصویب قطعنامه‌های مشترک، به حل مسائل مرتبط با صنعت حلال در محیطی حرفه‌ای، هماهنگ و اخلاقی بپردازند.

سخنرانان در این همایش قطعنامه‌هایی را برای توسعه و بهبود صنعت حلال به تصویب خواهند رساند. متخصصان و کارشناسان تجارت حلال همچنین تجربیات و تخصص‌هایشان را در رابطه با واردات حلال و زمینه‌های مختلف تجارت حلال و اهمیت آن در جامعه استرالیا به اشتراک خواهند گذاشت.

موضوعات تحت بررسی در این همایش به شرح عنوان شده‌اند:

* ایجاد بیداری در خصوص غذا، محصولات و خدمت حلال برای مسلمانان و غیرمسلمانان از طریق دانش و اطلاعات

* توسعه هماهنگی اجتماعی و درک میان مردم مختلف با پیشینه‌های اسلامی و غیراسلامی

* ایجاد مرکزی برای محققان، علما، روحانیون، دانشگاهیان و فعالان تجاری که بر روی محصولات و خدمات حلال کار می‌کنند و همچنین ایجاد نهادی برای کمک به کسانی که در پی کسب دانش در خصوص شیوه زندگی حلال هستند.

این نشست شامل جلسات ۸ گانه‌ای خواهد بود و جلسات نیز به ترتیب شامل «حلال و سبک زندگی حلال»، «صدور گواهینامه و دستورالعمل حلال»، «اقتصاد و تجارت حلال»، «سرمایه گذاری و اقتصاد اسلامی»، «بهداشت و درمان و داروهای حلال»، «گردشگری و سفرگردی حلال»، «طراحی و البسه اسلامی» و جلسه استراحت میان برنامه‌ای خواهد بود.

در پایان هر جلسه نیز نشست «پرسش و پاسخ» برگزار خواهد شد. موضوعات تعیین شده قرار است در سطح جهانی و توسط سخنرانان محلی و بین‌المللی مورد ارزیابی قرار بگیرند.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار