تاریخ انتشار :

کلمبیا

جشنواره غذای اسلامی کلمبیا

چندین مرکز اسلامی و مرتبط با مسلمانان در فضایی که رسانه های غربی به شدت بر علیه اسلام و مسلمانان سم‌پاشی می‌کنند، اقدام به برگزاری جشنواره غذاهای اسلامی با هدف ترویج و معرفی فرهنگ غنی اسلامی در کلمبیا کردند.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) چندین مرکز اسلامی در کشور کلمبیا با روی آوردن به روش غیرمستقیم، در صدد تبلیغ و ترویج فرهنگ غنی اسلامی برآمدند.

در این روش، گروه ها و مراکز اسلامی کلمبیا، با برگزاری جشنواره غذاهای اسلامی و دعوت از عموم مردم برای حضور در این جشنواره، در حاشیه آن به ترویج و معرفی چهره حقیقی اسلام پرداختند.

«مرکز اسلامی مرکزی میسوری»، «سازمان دانشجویان مسلمان» و نیز «انجمن ارتباطات اسلامی آمریکا»، در برگزاری این جشنواره نقش مهم و اساسی ایفاء کردند.

«آدم مفراکیس» مدیر مرکز اسلامی میسوری، در این رابطه اظهار داشت: وقتی با هر مسلمانی روبرو شوی، فرقی ندارد که پیرو چه دین و آینی باشی، آن فرد مسلمان با سلام علیکم از شما استقبال خواهد کرد که به معنا درخواست صحت و صلح برای توست.

وی افزود: این جشنواره با استقبال بسیار خوبی از سوی شهروندان کلمبیایی روبرو شد و ما سعی کردیم، در حاشیه جشنواره، تور بازدید از مساجد، سخنرانی کوتاه در مورد سوء تفاهمات ایجاد شده پیرامون اسلام و پاسخ‌گویی به سوالات شرکت‌کنندگان داشته باشیم.

«فیضان سید» رابط انجمن ارتباطات اسلامی آمریکا نیز با ابراز خرسندی از برگزاری با شکوه این جشنواره خاطرنشان کرد: این جشنواره فرصت مناسبی بود برای پیروان تمام ادیان با همسایگان مسلمان خود را بشناسند و از درگاه غذا و فرهنگ خوراک مسلمانان، با آنان به صحبت صمیمانه بنشینند.

وی سپس یادآور شد: متاسفانه ما در اکنون در جهانی زندگی می کنیم که بیش از هر زمان دیگری، مسلمانان را هدف قرار داده است و از هیچ حربه ای برای به انزوا کشیدن آنان دریغ نمی شود. این جشنواره و اقداماتی از این دست، فرصت مناسبی برای همگان ایجاد می کند تا با حقیقت دین اسلام و اعتقادات و فرهنگ مسلمانان آشنا شوند.

گفتنی است در جشنواره غذای اسلامی کلمبیا، شرکت‌کنندگان با غذاهای اسلامی، همچون کباب، فلافل، برنج و مرغ، باقلوا و دیگر غذاهای حلال، پذیرایی شدند.

منبع: ابنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار