تاریخ انتشار :

مرکز تحقیقات«پیو» آمریکا

افزایش گرایش به دین اسلام و گسترش روزافزون این دین آسمانی در جهان

مرکز تحقیقات«پیو» آمریکا در جدیدترین مطالعات خود، دین مبین اسلام را محبوب‌ترین دین رسمی در دنیا معرفی و از گسترش روزافزون این دین آسمانی تا سال ۲۰۶۰ میلادی خبر داد.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  به نقل از پایگاه خبری «بوابه الاهرام»؛ مرکز تحقیقات «پیو»(Pew Research Center) که یک اندیشکده مطالعاتی و پژوهشی مستقر در واشنگتن است در جدیدترین مطالعات منتشر شده در سایت رسمی این مرکز از افزایش گرایش به دین اسلام و گسترش روزافزون این دین آسمانی در جهان خبر داد.

بر اساس بررسی این موسسه، دین رسمی ۲۷ کشور در دنیا که عمدتا در خاورمیانه و شمال آفریقا قرار دارند، «اسلام» است و ۹ کشور در دنیا، آئین مسیحیت و یک کشور آئین یهودی را به عنوان دین رسمی کشور خود معرفی می‌کنند این در حالی است که سایر کشورها دین رسمی برای کشور خود معرفی نمی‌کنند.

این پژوهشکده در آخرین تحلیل و بررسی خود اعلام کرد دین اسلام همزمان با افزایش تعداد مسلمانان تا سال ۲۰۶۰ میلادی به میزان ۷۰ درصد، بیشترین گسترش را در مقایسه با سایر ادیان رسمی جهان خواهد داشت.

براساس مطالعات صورت گرفته توسط این مرکز تا سال ۲۰۱۵ میلادی، تعداد مسلمانان جهان ۱,۸ میلیارد و به میزان ۲۴.۱ درصد از افراد کل جهان است و روند گرایش مردم به اسلام رو به افزایش است.

 منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار