تاریخ انتشار :

سیاست ما در تقریب تمرکز بر روی مسائلی است که می توان با مشارکت اهل تسنن انجام داد

تشکّل سادات شیعه و اهل سنت تاسیس می‌شود

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از شناسایی و ایجاد تشکل سادات شیعه و اهل سنت خبر داد.

 

3508b2a85c4c9f3e630139ba91c6d3db

 

به گزارش رهیافتگان : آیت الله اراکی در دیدار با آیت الله العظمی وحید خراسانی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های مجمع گفت: سیاست ما در تقریب تمرکز بر روی مسائلی است که می توان با مشارکت اهل تسنن انجام داد. به طور مثال برگزاری جشن میلاد پیامبر اعظم (صلی الله علیه واله) و دخت گرامیشان از این گونه برنامه هاست. چون اهل سنت برخلاف افراطیون این جشن‏ها را بدعت نمی‏ دانند.

 

وی افزود: ترویج و تقویت مراسم عاشورایی در میان اهل سنت، ترویج عاشورا به نحوی که با اعتقادات اهل سنت منافات نداشته باشد، برپایی مراسم شعرخوانی در رثای اباعبدالله، ترویج شعر و مصیبت خوانی برای اباعبدالله، برگزاری مراسم مصیبت سید الشهداء در ایام عاشورا، شناسایی و ایجاد تشکّل سادات شیعه و اهل سنت از دیگر برنامه هایی است که در پیش رو داریم.

 

آیت الله اراکی با اشاره به فعالیت شبکه های ماهواره ای در توهین به مقدسات بعضی از مذاهب اسلامی گفت: باید مراسم مذهبی و ضد تکفیری مشترک بین شیعه و سنی را ترویج دهیم. بعضی از شبکه ‏های بین المللی در جهت تفرقه افکنی، ایجاد کینه و دشمنی بین شیعه و سنی تلاش می‏ کنند که به نظر می رسد جز سب خلفا و توهین به مقدسات بعضی از مذاهب اسلامی هدفی ندارند.

منبع:حوزه

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار