تاریخ انتشار :

عایشه تازه مسلمانی از ایالات متحده آمریکا

من از طریق اسلام حقیقت را راجع به مسیح (علیه السلام) پیدا کردم

هر چه بیشتر راجع به اسلام می خواندم،  بیشتر به نحوه پرستش خداوند توسط مسلمانان, علاقه مند می شدم . پس از دوستم خواستم اگر میتواند برایم دعاکند زیرا نسبت به دانستن  اسلام بسیار کنجکاو بودم .

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) گروه ترجمه سایت رهیافتگان-مترجم عطیه انصاریبنت الهدی مفخمی

اسم من مگی است اما الان آن را به عایشه تغییر داده ام. به عنوان یک کاتولیک تعمید داده شدم اما تحت  کلیساهای مسیحی بزرگ شدم. طلاق گرفته ام و مادر پنج فرزند هستم. در جنوب کالیفرنیا بدنیا آمدم. به عنوان یک مسیحی بزرگ شدم اما هرگز حس نکردم در راه درست و حقیقی زندگی ام قرار دارم.

مصاحبه به زبان اصلی در سایت انگلیسی رهیافته

چه طور با اسلام آشنا شدید و چه چیز باعث شد به اسلام روی بیاورید و مسلمان بشوید؟

من از طریق مردی که در فیس بوک بااو آشنا شدم، با اسلام آشنا شدم. وقتی شروع به صحبت کردیم، او چیزی راجع به دین نگفت، اما میدانستم که او مسلمان است و  واقعا میخواستم راجع به اسلام و حقیقت آن بدانم. او به من گفت راجع به آخرین پیامبرمان، حضرت محمد ( ص) مطالعه کنم و ویدئوهای احمد دیدات را ببینم.  وقتی این کارها را انجام دادم, فهمیدم من اعتقاداتی مانند آنچه اسلام  نسبت به عیسی مسیح (ع) میگوید,دارم.  بااینکه به عنوان یک مسیحی بزرگ شده بودم, هرگز اورا پسر خدا و یا به نوعی خود خدا نمیدانستم . اسلام به تردیدهایم پاسخ داد.

هر چه بیشتر راجع به اسلام می خواندم،  بیشتر به نحوه پرستش خداوند توسط مسلمانان, علاقه مند می شدم . پس از دوستم خواستم اگر میتواند برایم دعاکند زیرا نسبت به دانستن  اسلام بسیار کنجکاو بودم .

به جای دعا کردن، او برایم آیه ای از قرآن کریم خواند. از آن لحظه به بعد فهمیدم که اسلام ۱۰۰ درصد آن چیزی است که میخواهم. باید بگویم آنچه که بیشتر از همه من را به اسلام جذب کرد و باعث مسلمان شدنم شد، قرآن کریم و راهنمایی دوستم حکیم بود.

چه چیزی به طور ویژه شمارا به اسلام جذب کرد ؟

این حقیقت که همیشه میدانستم که مسیح (ع) آنطور که مسیحیان میگویند نیست. من در اسلام حقیقت را راجع به مسیح (ع) یافتم و این برایم آرامش فوق العاده و عظیمی بود زیرا همیشه آن را در قلبم میدانستم.

واکنش خانواده تان وقتی که مسلمان شدید چه بود؟ آیا مشکلی با کسانی که شمارا می شناختند داشتید؟

خانواده و دوستانم از اینکه به اسلام گرویده ام متنفر بودند. می گفتند من شستشو مغزی شده ام و مانند تمام مسلمانان خودم را قربانی خواهم کرد. آنها من را یک تروریست می دیدند.

شما برای تبلیغ این سفر  آرامش بخش چه کارهایی کرده اید؟

من مطالبی را در اینستاگرام و فیس بوک شخصیم به اشتراک گذاشتم، در نتیجه دوستانم میتوانند عشق و سخنان درست الله و پیامبر گرامیمان محمد(ص) را ببینند و همینطو پوشیدن حجاب. اینکه از من میپرسند چرا به اسلام گرویدم و من به آنها میگویم اسلام، صلح و آرامش و محبت و عشق به ارمغان می آورد و تجربیاتم را در اختیار آنها میگذارم.

به نظر شما زیباترین آیه قرآن, کدام آیه است و چرا ؟

من فکر میکنم سوره زمر (۳۹) آیه ۵۳ زیباترین آیه قرآن است

در این آیه خداوند میفرماید:

قُلْ یَا عِبَادِیَ الَّذِینَ أَسْرَفُوا عَلَى أَنْفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَهِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ یَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِیعًا إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِیمُ

بگو اى بندگان من که بر خویشتن زیاده‏ روى روا داشته‏ اید از رحمت‏ خدا نومید مشوید در حقیقت ‏خدا همه گناهان را مى ‏آمرزد که او خود آمرزنده مهربان است

در این آیه خداوند تبارک و تعالی به ما می گوید, اشتباهاتمان هر چه که هست نباید ناامید و بیخیال شویم. او میگوید ماراخواهد بخشید و آنچه که باید انجام دهیم,، طلب بخشش کردن از خداوند است.

نظرتان راجع به حجاب چیست؟ آیا پوشیدن حجاب تاثیری در زندگی شخصی شما داشته است؟آیا فکر میکنید حجاب فقط به خانمها اختصاص دارد؟

من حجاب را دوست دارم. خانواده ام و دیگر نزدیکانم احساس راحتی نمی کنند ولی من فکر میکنم همه مسلمانان باید حجاب داشته باشند.مردان هم باید لباسهای مناسب و شایسته ای بپوشند.

از احساستان وقتی برای اولین بار نماز خواندید بگویید، آیا   پنج مرتبه در روز نماز خواندن,  برای شما سخت بود؟

احساس بسیار آرامش بخشی داشتم. احساس میکردم ارتباط عمیقی بین من و خداوند برقرار شده که هرگز قبلا تجربه اش نکرده بودم. البته برایم سخت بود زیرا زبان عربیم ضعیف است اما هم چنان درحال یادگیری هستم و ان شاءالله بهتر خواهم شد.

اگر بخواهید از زیبایی اسلام چیزی بگویید, صلح طلبی و آرامشی که در اسلام یافته اید را چگونه توصیف میکنید؟

این زیبایی درواقع راه و روشی است که مسلمانان از یکدیگر و اطرافیانشان مراقبت می کنند. مسلمانان بسیار متواضع هستند و پیامبر خوبی ها، محمد (ص) این را برای ما بسیار واضح و مشخص کرده است که اطرافیانمان را دوست داشته باشیم و این زیبایی حقیقی اسلام است.

به عنوان یک تازه مسلمان, به نظر شما چه روشی برای دعوت غیر مسلمانان,برای آنها  موثر تر واقع میشود؟

آموزش  درباره اینکه اسلام به تمام پیامبران اعتقاد دارد و اینکه اسلام دقیقا از چه میگوید و چه تفکراتی دارد نه آنچه که رسانه ها میگویند.

ممنون بابت توجهتان و وقتی که گذاشتید, ان شاءالله خداوند شمارا دراین راه ثابت قدم نگه دارد.

گروه ترجمه سایت رهیافتگان-مترجم عطیه انصاری -مصاحبه از بنت الهدی مفخمی

اشتراک گذاری :


  1. مرتضی گفت:

    عالی

آخرین اخبار