تاریخ انتشار :

نیویورک

کلیسای قدیمی متدویست در محله بروکلین در ایالت نیویورک به مسجد تبدیل می‌شود

درحالی که اشکال‌تراشی‌های عده‌ای سد راه ساخت مسجد جدید در بروکلین به جای کلیسای قدیمی متدیست بود سرانجام اعضای شورای شهری به ساخت این مسجد رای موافق دادند.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  به نقل از startribune، با وجود مخالفت‌های اولیه و اشکال‌تراشی‌ها، کلیسای قدیمی متدویست در محله بروکلین در ایالت نیویورک به مسجد تبدیل می‌شود و نمازگزاران مسلمان در پارک بروکلین به زودی یک مرکز اسلامی برای برگزاری نمازهای جماعت و دیگر مراسم مذهبی خواهند داشت.

مقامات شهری نیویورک طی جلسه‌ای با حضور بیش از ۱۰۰ نفر محله در سالن شهرداری، موافقت خود را از احداث مرکز اسلامی جدید اعلام کردند.

ترافیک و پارکینگ بهانه اسلام هراسان!

درحالی که مسجد با تمامی معیارهای شهرداری هم‌خوانی داشت برخی از مخالفان مسجدسازی، مسئله ترافیک و پارکینگ را بهانه‌ای برای مخالفت عنوان می‌کردند.

در این میان جف لونده شهردار گفت: متاسفانه ما پیش از این هم شاهد بوده‌ایم که در شهرهای دیگر عده‌ای مخالفت‌های نژادپرستانه و تعصبات‌شان را در قالب مسائل ترافیکی و پارکینگ بیان کنند و به نظر می‌رسد که این دو واژه کلمه کد برای اسلام‌هراسی باشند!

لونده افزود: من نگران هستم که در پس این حرف‌ها ترس‌های بی‌منطق نهفته باشد! من امیدوارم مردم نگران مسجد نباشند و واقعا حرفشان مربوط به مسئله ترافیک باشد!

ملک ۶٫۴ هکتاری پیش از این متعلق به جماعت کلیسای متدیست بوده است. نوشینا حسین، عضو کمسیون منشور شهری گفت: هم اکنون نزدیک به ۸۰ مسلمان در این منطقه هستند که برای نمازهای جمعه در مرکز فعالیت‌های اجتماعی شهر جمع می‌شوند.  درحال حاضر جامعه کوچکی هستیم اما امیدواریم با ساخت مسجد تعداد بیشتری را دور هم جمع کنیم. ما هم می‌خواهیم بخشی از این محله باشیم.

اعضای مسجد قصد دارند در ماه‌های آینده مسجد را آماده سازند و آن را دوباره به مکانی برای عبادت تبدیل کنند. آن‌ها همچنین می‌گویند که قصد دارند رابطه‌ای صمیمی با همسایگان برقرار کنند.

سید حسین از بنیانگذاران جامعه اسلامی می‌گوید: مردم ترس بیخودی از چیزی دارند که برایشان ناشناخته است. امیدوارم ما بتوانیم رابطه خوبی با همه برقرار کنیم.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار