تاریخ انتشار :

مالزی

راه اندازی طرح آموزشی برای متخصصان بازار حلال

برنامه جدیدی به منظور تجهیز و آماده سازی کارمندان بخش بین‌المللی تجارت حلال برای ورود به بازار جهانی در ایالت سلانگور در مالزی راه‌اندازی شد.

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از astroawani، کشور مالزی برنامه جدیدی به منظور تجهیز و آماده‌سازی کارمندان بخش تجارت حلال برای ورود به بازار جهانی راه اندازی کرده است. این طرح که در ایالت سلانگور در غرب مالزی آغاز به کار کرده ، فعالیت‌هایی به هدف افزایش سرمایه انسانی در بازار بین‌المللی حلال و صدور متخصصان صنعت حلال به کشورهای مختلف از طریق برنامه شخصی صلاحیت فنی حلال آغاز کرده است.

در این راستا بنیاد بین‌المللی حلال سلانگور تحت نظارت دولت ایالتی اقدامات لازم برای افزایش سرمایه انسانی در بازار حلال بین‌المللی آغاز کرده است.

محمود عباس از اعضای هیات برنامه ریزی گفت: نخستین گروه ۱۳ نفره از دانش‌پژوهان در برنامه ۲ ماهه فشرده‌ای که با همکاری با گروه تحقیقات حلال بین المللی دانشگاه مالزی تشکیل شده‌ است شرکت کرده‌اند.

وی افزود: هدف از این طرح آماده‌سازی و تجهیز شرکت‌کنندگان با دانش و مهارت‌هایی در قوانین اسلامی، همچنین سیستم حلال، مدیریت، استانداردهای صنعتی و تجارت بین‌المللی بود.

وی افزود: دانش‌پژوهان در یک جلسه جامع یادگیری و اشتراک اطلاعات شرکت کرده و در معرض نیازمندی‌های صنعت حلال قرار می‌گیرند. این توانایی‌ها آنان را قادر می‌سازد به طور ریشه‌ای با قوانین حلال و حرام آشنایی پیدا کنند.

محمود در ادامه گفت: تقاضا برای متخصصان در بخش بین‌المللی صنعت حلال بالا رفته و به همین جهت ما چنین طرحی را آغاز کرده‌ایم. در کشورهایی چون ژاپن، تایوان و چین تقاضا برای کارمندانی که در صنعت حلال مهارت داشته باشند دیده می‌شود و ما باید از این وضعیت استفاده کرده و کارمندانی به مهارت‌های حلال آشنا هستند به آنجا بفرستیم.

 منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار