تاریخ انتشار :

مد محجوبانه

هفته مد نیویورک وتأثیر طرح‌های اسلامی

به همت طراحان لباس‌های اسلامی مدرن در اندونزی، نمایش مجموعه‌های حجاب و طرح‌های نوین پوشاک اسلامی، به بخشی جدانشدنی از هفته مد نیویورک تبدیل شده است.

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ طراحان مسلمان اندونزیایی یکی از انگیزه‌های خود برای شرکت در این هفته پرطرفدار جهانی را مقابله با تعصبات علیه اسلام و زنان مسلمان عنوان می‌کنند.

هفته مد نیویورک یک رخداد نیمه سالانه در شهر نیویورک است که هر سال در ماه فوریه و ماه سپتامبر برگزار می‌شود و در کنار هفته مد لندن، هفته مد میلان و هفته مد پاریس به عنوان چهار رویداد مهم این حوزه محسوب می‌شوند. «دیان پلانگی»، طراح ۲۶ ساله اندونزیایی که حدود ۵ میلیون فالوئر در اینستاگرام دارد، گفت: زنان مسلمان برخلاف تصور عمومی سرکوب شده نیستند و ما می‌خواهیم سبک زیبای پوشش خود را به جهان نشان دهیم.

وی یکی از ۵ طراح اندونزیایی است که در این هفته مد شرکت کرده‌اند.

در سال‌های اخیر صنعت مد با هدف جذب زنان مسلمان، اقدام به در نظر گرفتن «مد محجوبانه» کرده است و پذیرش تنوعات دینی و فرهنگی در عرصه مد و پوشاک بیشتر مورد توجه قرار گرفته به طوریکه بسیاری از برندهای مطرح جهانی اقدام به تولید لباس‌های منطبق با اصول اسلامی کرده‌اند.

سال گذشته «انیسه حسیبوان»، طراح اندونزیایی به عنوان اولین طراح مسلمان مجموعه‌ای از طرح‌های جدید حجاب را در هفته‌های مد نیویورک که در بهار و پاییز برگزار شدند، ارائه کرد

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار