تاریخ انتشار :

انتشار کتاب جدید کودکانه با موضوع اسلامی در آمریکا

نامه یک پدر مسلمان به دخترش

کتاب کودکانه و تصویری «یوسویا مسلمان: نامه یک پدر به دخترش» را نویسنده و شاعر آمریکایی مکزیکی نگاشته که در آن اشعاری را به دخترش تقدیم کرده است. وی در این کتاب سعی می‌کند هویت به چالش کشیده شده کودکان مسلمان در غرب را باز پس گیرد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از aboutislam، انتشار کتاب جدید کودکانه با موضوع اسلامی در آمریکا قصد دارد چالش‌های هویتی کودکان مسلمان در غرب را پاسخ دهد. این کتاب کودکانه با نام «یو سویا مسلمان: نامه یک پدر به دخترش» از سری کتب چند فصلی تصویری منتشر شده توسط «سلام ریدز» یکی از موسسات مربوط به انتشارات سیمون و شوستر در نیویورک است که در آن نامه‌ نوشته شده توسط یک پدر مسلمان به دخترش را می‌خوانیم.


نویسنده این کتاب مارک گونزالز، نویسنده و شاعر آمریکایی- مکزیکی، کتاب را به دخترش سیرت تقدیم کرده است. گونزالز که یک مسلمان تونسی، مکزیکی و آمریکایی تبار می‌باشد، در زمان نگارش این کتاب تحت تاثیر جو تلخ و هراس انگیز آغاز ریاست جمهوری دونالد ترامپ و سخنرانی‌های اسلام‌ستیزانه وی بوده است.
در بخشی از این کتاب  که به زبان شاعران نگاشته شده، پدر مسلمان در نامه‌ای به دخترش می‌نویسد: عزیزم!  بدان که تو شگفت انگیزی! فرزند ماه‌های احمر، سازنده مساجد، یک نسل درخشان…
این کتاب قصد دارد هویت زیر سئوال رفته مسلمانان آمریکایی را باز پس گرفته و به چالش‌های پیش روی کودکان مسلمان در جوامع غربی بپردازد.
گونزالز در این باره می‌گوید: کودک وقتی از رحم مادر خارج می‌شود عشق و محبت را از سوی والدین خود تجربه می‌کند، اما سپس وقتی وارد فضای جامعه می‌شود اغلب همه به سوی او سیگنال‌های منفی می‌فرستند که یعنی او را دوست ندارند و گویی اینجا سرزمین او نیست! چگونه انتظار داریم کودک هنگام رشد و بزرگ شدن در چنین جامعه‌ای به تعالی برسد؟
در این کتاب پدر به دخترش می‌گوید: یو سویای مسلمان! نمازها و دعاهای ما پیش از اینکه مرزبندی‌ها گذاشته شوند اینجا بوده‌اند!
نویسنده در این کتاب سعی می‌کند هویت مسلمان بودن را بار دیگر به سطح آورده و تصویری از اهمیت مسلمان بودن را برای دخترش در اشعار نشان دهد.

منبع: حوزه نیوز

 

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار