تاریخ انتشار :

 آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی

در معرفی غدیر به جهانیان ضعیف عمل کرده ایم

رئیس شورای حوزه علمیه یزد گفت: غدیر اساس اعتقادات شیعی است ولی ما در ارتباط با تبیین واقعه غدیر خوب عمل نکرده ایم و نتوانسته ایم این واقعه بسیار مهم را در جهان ترویج دهیم.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی، در دیدار با فعالان کنگره غدیر یزد، با اشاره به اینکه مسئله غدیر با سرنوشت و سعادت انسان‌ها و مسلمانان سر و کار دارد، اظهار داشت: رشد و حیات انسان‌ها و ادامه و دوام اسلام واقعی بستگی به مسئله غدیر دارد.

وی افزود: اگر همه ما آگاه باشیم و این اصل بزرگ را بدانیم که امامت و ولایت چه اثری بر جامعه می‌گذارد و ما چگونه باید از وجود آن استفاده کنیم، قطعا الان بین مسلمانان این همه اختلاف‌ها، کژرفتاری‌ها و برخی کشت و کشتارهایی که در طول تاریخ اسلام وجود داشت، به وجود نمی‌آمد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: متاسفانه عربستان امروز می‌خواهد خود را بزرگتر مسلمانان نشان دهد و چون به موفقیت نمی‌رسد، سعی دارد هدف خود را به وسیله کشت و کشتار مخالفان محقق کند.

رئیس شورای حوزه علمیه یزد ادامه داد: الان اسلام دوران غربت خود را می‌گذراند و برخی دشمنان اسلام سعی دارند به وسیله ایجاد تفرقه بین مسلمانان، زمینه غارت آنها را فراهم نماید.

امام جمعه یزد انقلاب اسلامی ایران را زمینه‌ای برای ظهور مجدد شیعه در جهان اسلام دانست و خاطرنشان کرد: امروز شیعه در جهان رشد کرده و معتدل‌ترین، سالم‌ترین و انقلابی‌ترین حرکت‌ها در دنیا توسط شیعه انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تعصب‌های موجود به ویژه در بین وهابیت اجازه نمی دهد که مبانی شیعه در جهان ترویج شود، تصریح کرد: غدیر اساس اعتقادات شیعه است ولی ما در ارتباط با تبیین واقعه غدیر خوب عمل نکردیم و نتوانستیم این واقعه بسیار مهم را در جهان ترویج دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد به تلاش دشمنان برای بی تفاوت کردن جوانان نسبت به مسئله امامت و ولایت اشاره کرد و افزود: ما باید در مقابله با این اقدامات اصل و اساس امامت و ولایت را به جوانان معرفی کنیم البته باید از افراط و تفریط‌ها پرهیز کنیم.

آیت‌الله ناصری یزدی، حدیث ثقلین را از ارزش و جایگاه بسیار والایی برخوردار دانست و خاطرنشان کرد: این حدیث در کتاب‌های بسیار زیادی از تشیع و اهل سنت نقل شده و اگر ما بتوانیم همین حدیث را به درستی برای مردم تبیین کنیم، کار ارزشمندی انجام داده‌ایم.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار