تاریخ انتشار :

رئیس دانشگاه ماها چولا تایلند

همکاری‌های دینی ایران با دانشگاه «ماهاچولا»ی تایلند

رایزن فرهنگی ایران در تایلند با رئیس دانشگاه ماهاچولا و معبد وابسته به این دانشگاه در بانکوک دیدار و در خصوص توسعه همکاری‌ها در حوزه‌های علمی و دینی گفت‌وگو کرد.

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، محمدرضا زینلی، رایزن فرهنگی ایران در تایلند ضمن بازدید از دانشگاه ماهاچولا و معبد وابسته به این دانشگاه در بانکوک با رئیس و معاونان این دانشگاه دیدار و به بحث و تبادل نظر در خصوص زمینه‌های مشترک همکاری فرهنگی دوجانبه و ایجاد ارتباط مستقیم میان این دانشگاه‌ تایلندی با دانشگاه ادیان و مذاهب ایران و دیگر دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی دینی کشورمان پرداخت.

محمدرضا زینلی در این دیدار به بیان و تشریح اهداف رایزنی فرهنگی ایران در روابط دوجانبه به ویژه در زمینه همکاری فرهنگی مانند جشنواره‌ها، سمینار‌ها و نشست‌های علمی، آموزشی و پژوهشی مشترک در حوزه گفت‌وگوی ادیان و نیز ایجاد روابط دو یا چندجانبه مشترک در زمینه همکاری‌های آموزشی و پژوهشی و تبادل دانشجو، اساتید و کارشناسان و متخصصان ادیان، فرق و مذاهب در دو کشور پرداخت.
وی همچنین در سخنان خود به قرائت‌های غلط برخی گروه‌های افراطی چه در اسلام و چه در بودیسم و مسیحیت که باعث ایجاد مشکلات، درگیری‌ها و ناآرامی‌ها در مناطق مختلف جهان شده است اشاره و تأکید کرد که این افراطی‌گریها هیچ مبانی و اصول دینی و مذهبی ندارند و ما اینها را جزء تعالیم دینی نمی‌دانیم.
پرا براهماپوندیت، رئیس دانشگاه ماها چولا تایلند نیز بیان کرد: همکاری نزدیک و مستمر و ایجاد روابط آموزشی و پژوهشی و گفت‌وگوی بین ادیانی با ایران را در دستور کار دانشگاه خود قرار می‌دهیم.
بنا بر اعلام این گزارش، برگزاری مشترک نشست گفت‌وگوی اسلام و بودیسم با حضور نمایندگان و هیئت‌هایی از ایران، تایلند، میانمار و برخی دیگر از کشورهای بودایی، شرکت در اجلاس بین‌المللی رهبران دینی جهان در ایران در سال آینده و همچنین ارتباط آموزشی و پژوهشی با دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ایران به ویژه دانشگاه ادیان و مذاهب و دانشکده مطالعات جهان در دانشگاه تهران، از جمله پیشنهاداتی بود که در این دیدار مورد توافق طرفین قرار گرفت.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار