تاریخ انتشار :

حیدرآباد هندوستان

تاسیس گالری هنر اسلامی منحصر به فرد

موزه سالار جنگ در حیدرآباد هندوستان، گالری هنر اسلامی با مجموعه ای از ۲۵۰۰ آثار هنر تاریخ اسلام از جمله نسخه‌های خطی، مصنوعات، منسوجات، کتب و نوشته‌های نادر،سجاده‌ها ، تسبیح‌ها، سرامیک‌ها و سایر اقلام اسلامی به نمایش می‌گذارد.

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )   به نقل از telanganatoday، موزه سالار جنگ در حیدرآباد هندوستان، به زودی گالری هنر اسلامی منحصر به فردی  راه اندازی می‌کند که در نوع خود دراین کشور بی‌نظیر است.

تلاش‌ها برای تکمیل پروژه جدید در حال اجرا می‌باشد و سالن مربوطه برای برگزاری این گالری هنری در مراحل پایانی آماده‌سازی قرار دارد. به علاوه لیستی از  موجودی آثار هنری که قرار است در این گالری جدید به نمایش گذاشته شوند، درحال تدارک بوده، به گفته مقامات موزه، علاوه بر مجموعه موجود ذخایر موزه قرار است آیتم‌های جدیدی نیز اضافه شوند. به گفته مسئولین، برنامه ریزی و مشاوره تخصصی گالری به مدت بیش از ۵ سال ادامه داشته است.

 ام.ویراندیر، مشاور هنری موزه سالار جنگ درباره این گالری هنر اسلامی گفت: همه اشیاء هنری مربوط به هنر اسلامی در این گالری جدید به نمایش گذاشته خواهند شد. یک تیم ویژه از کارشناسان آورده شده‌اند تا انتخاب نهایی از مجموعه آثار جدیدی که قرار است در این گالری منحصر به فرد به نمایش گذاشته شوند انجام گیرد.

وی درادامه افزود: این گالری هنر اسلامی مجموعه‌ای از ۲۵۰۰ اثر هنری از جمله نسخه‌های خطی، مصنوعات، سلاح‌ها و مهمات تاریخ باستان، منسوجات، کتب و نوشته‌های نادر، زیراندازها و سجاده‌های نماز، تسبیح‌ها، سرامیک‌ها و سایر اقلام اسلامی به نمایش می‌گذارد.

ناگندر ردی مدیر اجرایی موزه گفت: هیچ موزه‌ای در سرتاسر کشور هندوستان چنین گالری هنری منحصر به فردی ندارد. این موزه پس از موزه بریتانیا و موزه آلبرت ویکتوریا در لندن، سومین گالری هنری اسلامی در سرتاسر جهان محسوب خواهد شد.

وی افزود: هدف اصلی ایجاد این گالری هنری این است که تمامی آثار مربوط به هنر اسلامی زیر یک سقف قرار بگیرند.

به گفته مسئولین، این گالری هنری تا پایان سال ۲۰۱۷ میلادی یا اوایل سال آینده گشایش می‌یابد.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار