تاریخ انتشار :

دانشگاه کرنل

انتخاب مشاور برای امور مسلمانان دردانشگاه کرنل نیویورک

دانشگاه کرنل در نیویورک، برای نخستین بار با کمک‌های مالی جمع آوری شده از سوی دانشجویان و سایر حامیان موفق به استخدام یک مشاور امور مسلمانان شد.

به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) دانشگاه کرنل در جزیره ایتاکا واقع در ایالت نیویورک آمریکا، برای نخستین بار یک مشاور برای امور مسلمانان منصوب کرده است.
انجمن فرهنگی آموزشی اسلامی در دانشگاه کرنل برای اولین بار یک مشاور اسلامی به منظور رسیدگی به امور دانشجویان مسلمان منصوب کرد. لازم به ذکر است این انجمن بیش از ۲۰ سال برای این انتصاب تلاش‌های فراوانی به کار بسته اما با چالش‌های مختلفی روبرو بوده است.


نبود بودجه و منابع، یکی از بزرگترین این چالش‌ها می‌باشد؛ چرا که این دانشگاه بر خلاف دیگر دانشگاه‌ها بودجه‌ای به امور مذهبی اختصاص نمی‌دهد. در نتیجه بودجه لازم برای این پست از طریق کمک‌های مالی دانشجویان، اساتید و دیگر حامیان تامین خواهد شد.
به گفته اعضای سابق این انجمن، وجود مشاور برای امور اسلامی یکی از نیازهای اصلی دانشجویان مسلمان می‌باشد.
فریها احسن، یکی از اعضای بنیاد دیوان زندگی مسلمانان دانشگاه در این باره گفت: ما برای مدتی طولانی خواستار داشتن یک مشاور مذهبی برای دانشجویان مسلمان بودیم. و هم اکنون در مقامی هستیم که می‌توانیم هزینه مالی چنین پستی را تامین کنیم.
احمد، راهنمای مشاور در روابط مسلمانان و مسیحیان که دین اسلام را در جستجو‌های معنوی یافته می‌گوید: زمانی که اسلام را پیدا کردم دریافتم این دین به من کمک خواهد کرد انسانیت درون خود را پیدا کنم. در نتیجه تصمیم گرفتم از این انسانیتی که تازه به دست آورده‌ام برای کمک به دیگران نیز کمک کنم.
وی در ادامه گفت: ما روی روابط آدم‌ها کار می‌کنیم تا اجتماعی را بسازیم که هوای همدیگر و کسانی را که درون جامعه نیستند را نیز داشته باشند. ما می‌خواهیم ارزش همدیگر را بدانیم. این اخلاقیات را به افراد منتقل می‌کنیم تا آن‌ها نیز هر کس را که ملاقات کردند، این ویژگی‌های مثبت را به آن‌ها منعکس کنند.

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار