تاریخ انتشار :

جشنواره گرینبل انگلیس

برگزاری مراسم دعای اسلامی در بزرگترین جشنواره مسیحیان انگلستان

جشنواره گرینبلت، بزرگترین جشنواره مسیحیان انگلستان با بیش از ۲۰۰ هزار بازدیدکننده، امسال برای اولین بار یک چادر بزرگ ویژه هنر و فرهنگ اسلامی و مراسم ویژه دعای اسلامی برپا خواهد کرد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  به نقل از religionnews، جشنواره گرینبلت، بزرگترین جشنواره مسیحیان در انگلستان امسال برای نخستین بار شاهد برگزاری مراسم دعای اسلامی خواهد بود.

جشنواره گرینبلت از ۴۰ سال پیش تاکنون هر ساله برگزار شده و از همان آغاز نزدیک به ۱ هزار و ۵۰۰ بازدید کننده داشته است، این جشنواره هم اکنون سالانه بیش از ۲۰ هزار شرکت کننده به ویژه در میان نسل جوان دارد و گروه‌های مختلف مردم را در تعطیلات آخر هفته روزهای ۲۵-۲۸ آگوست گردهم می‌آورد. این گردهمایی در کنار تفریحات مختلف شامل بحث‌های گفتاری، عقیدتی و فرصت‌هایی برای اقدامات عدالت اجتماعی نیز می‌باشد.

درحالی که مسیحیان انجیلی معمولا سخنرانان اصلی مباحث جشنواره محسوب می‌شوند، برگزارکنندگان در سال‌های اخیر برای جلب توجه مخاطبان،گاه و بی‌گاه از سخنرانان اسلامی دعوت به عمل آورده‌اند، با این حال امسال برای نخستین بار تلاش ویژه‌ای برای گنجاندن فرهنگ و روحیه اسلامی در این جشنواره صورت گرفته است.

وب‌سایت گرینبلت از دعا اسلامی که قرار است در چادر بزرگی مختص به هنر، فرهنگ و معنویت اسلامی خوانده شوند با عنوان «یک شکل منحصر به فرد از پرستش عرفانی» نام برده است.

پل نورتوپ، مدیر کل هنری گرینبلت در این باره گفت:  اضافه کردن دعای اسلامی به یک جشنواره مسیحی، برخی از مردم را متعجب و حتی ناراحت کرده است و با برخی واکنش‌های منفی روبرو بوده‌ایم. با این حال عده‌ای از مردم هم درباره این نوع دعای جدید کنجکاوی نشان داده‌اند.

وی افزود: از ۱۱ سپتامبر به بعد، بانیان جشنواره تصمیم گرفتند تعامل عمیق‌تری با اسلام ایجاد کنند. ما می‌خواستیم تا آنجایی که در توانمان بود در برچیده شدن کلیشه‌های افراطی درباره اسلام و جامعه اسلامی نقش ایفاء کنیم. و بازدیدکنندگان جوانمان را با  اندیشمندان، هنرمندان، فعالان و روحانیون مسلمان آشناکنیم.

وی افزود: شرکت‌کنندگان در این مراسم شاید اعتقادات دینی مشترکی با مسلمانان نداشته باشند اما ارزش‌های یکسانی دارند و می‌توانند «آرمان مشترکی» بسازند.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار