تاریخ انتشار :

کامبوج

توسط چند دانشجوی اندونزیایی مدرسه اسلامی در «کامبوج» ساخته می‌شود

چهار نفر از دانشجویان کالج کشاورزی شهر «بوگور» در بخش غربی جزیره «جاوه» اندونزی مدرسه اسلامی در استان «کامپونگ چام» کشور کامبوج می‌سازند.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از پایگاه خبری «netralnews»، چهار نفر از دانشجویان کالج کشاورزی شهر «بوگور» در بخش غربی جزیره «جاوه» اندونزی مدرسه اسلامی در روستایی در شهر «پونی کرک» در استان «کامپونگ چام» کشور کامبوج برای دانش‌آموزان مسلمان تأسیس می‌کنند.
این دانشجویان  ۲۳ مرداد با اعلام این خبر گفتند: کودکان استان کامپونگ چام حدود ده سال است که در رؤیای داشتن یک مدرسه اسلامی به سر می‌برند و به خاطر عدم حمایت دولت هنوز مکان مناسبی به عنوان یک مدرسه برای تحصیل ندارند.


«وایوتومو»، یکی از دانشجویان مسلمان کالج کشاورزی بوگور گفت: در کامبوج دانش‌آموزان زیادی هستند که دوست دارند تحصیلات اسلامی داشته باشند؛ اما هنوز مدرسه‌ای برای این امر ندارند و مجبور هستند در بیرون مساجد دروس اسلامی را یاد بگیرند.
قرار است این مدرسه با ظرفیت ۵۰ دانش‌آموز و دو کلاس آموزشی و با کمک مالی این چهار دانشجو و دوستانشان و همچنین اندونزیایی‌های عضو اتحادیه کامبوج به مبلغ ۱۰۰ میلیون روپیه تا ۱۱ مهرماه سال جاری تکمیل شود.
پادشاهی کامبوج کشوری در جنوب شرقی آسیا است. بر اساس آمار دولتی  تعداد مسلمانان کامبوج ۳۰۰ هزار نفر بوده و تمرکز آن‌ها در استان کامپونگ چام است.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار