تاریخ انتشار :

استاد حوزه علمیه قم

برخی زهد به خرج می دهند تا به شهرت برسند

استاد راهنمای طرح تدوین پایان نامه های استعداد برتر حوزه با اشاره به این که برخی زهد به خرج می دهند تا به شهرت برسند…

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  حجت الاسلام  ترابی اصفهانی، در اختتامیه اردوی علمی استعدادهای برتر، در مشهد در خصوص لزوم تقوای الهی و مبارزه با هوای نفس گفت: باید بسیار مواظب هوای نفس باشیم؛ فردی در حضور امام خمینی (ره) گفت که حضرت ابراهیم(ع)، اسماعیل(ع) را ایثار کرد، امام به او تذکر دادند که ایثار خوب است اما برای اولیای الهی شرک است، ایثار یعنی ترجیح دادن دیگری بر خود و این در حالی است که اولیاء الهی خود را نمی بینند.


استاد سطوح عالی و خارج حوزه با اشاره به این که پیروزی انقلاب و شکل گیری نظام اسلامی ازبرکت اخلاص امام خمینی(ره) بود، افزود: شهید قدوسی در درس اخلاق بر این نکته تاکید می کردند که اگر شما هفته ای یک ساعت، خالصانه کار کنید، برکتش ایران را می گیرد. البته باید به این نکته هم توجه داشت که برای خدا کار کردن، بسیار سختی دارد.
وی ادامه داد: متاسفانه برخی از مردم دنیا را به خاطر دنیا ترک کرده اند، به این معنا که زهد به خرج می دهند برای این که در دنیا به شهرت برسند. در حدیث آمده که کمال مرد در این است که تمام خواسته هایش برای خداوند باشد.
استاد راهنمای طرح تدوین پایان نامه های استعداد برتر حوزه خاطر نشان کرد: نخبگی را باید با اخلاص قرین کرد و گرنه شیطان خیلی ها را شکست داده است و نیروی مرموزی در وجود همه هست، که دائماً غرور ایجاد می کند.
حجت الاسلام ترابی اصفهانی در پایان با ذکر خاطره ای گفت: بعد از ارتحال آیت الله اراکی، برخی از آقایان در پی این بودند که آیت الله بهاء الدینی را وادار کنند که رساله بدهند، اما ایشان استنکاف کردند و بعدا به یکی از شاگردان خود گفته بودند «شیطان در سن پیری هم انسان را رها نمی کند». لذا باید مراقب وسوسه های شیطان بود.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار