تاریخ انتشار :

نیجریه ؛کشیش رنو اوموکری

بی‌تفاوتی دنیا به جان شیعیان ،آیا شیعیان فرزندان خدا نیستند؟

یک کشیش برجسته در نیجریه طی نامه‌ای به اسقف اعظم کانتربری، طی انتقاد از سکوت جهانیان درباره کشتار شیعیان زاریا، از وی خواست رئیس جمهور نیجریه را مورد بازخواست قرار دهد.

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )به نقل از vanguard،  یک کشیش شناخته شده نیجریایی از اسقف اعظم کانتربری خواسته، رئیس جمهور نیجریه را درباره کشتار شیعیان نیجریه مورد بازخواست قرار دهد.

کشیش رنو اوموکری که یک نویسنده کتب پرفروش در نیجریه نیز هست، طی نامه‌ای سرگشاده به جاستین ولبی، اسقف اعظم کانتربری از وی خواسته است، در ملاقات بعدی خود با محمد بوهاری رئیس جمهور نیجریه، درباره «فاجعه زاریا» که در آن صدها تن از شیعیان به دست ارتش نیجریه بی‌رحمانه به شهادت رسیدند، از وی بازخواست کند.

کشیش اوموکری همچنین از این مقام اعظم مسیحیان پرسیده چرا وی و دیگر سران بین‌المللی درباره کشتار بی‌رحمانه شیعیان در نیجریه سکوت اختیار کرده‌اند و بیان کرده که این بی‌تفاوتی به جان آدم‌ها بر خلاف آموزه‌های کتاب مقدس مسیحیان، انجیل می‌باشد.

در نامه وی آمده است:  کشیش جاستین ولبی عزیز! اسقف اعظم کانتربری! لطفا در ملاقات بعدی تان با محمد بوهاری رئیس جمهور نیجریه از وی بپرسید چرا هیچ کس به خاطر جنایتی که در زمان ریاست وی در ۱۵ دسامبر ۲۰۱۵ اتفاق افتاد و  منجر به کشتار بیش از ۳۴۷ مرد، زن و کودک و نوزاد شیعه گردید مورد مجازات و تنبیه قرار نگرفت؟ چرا شما همچنان به تایید مردی که مرگ این تعداد انسان بی‌گناه در نظرش هیچ می‌باشد ادامه می‌دهید؟ چرا جهانیان سکوت کرده‌اند؟

بی‌تفاوتی دنیا به جان شیعیان

در ادامه نامه آمده است: غیرنظامیان در شرایط جنگی در حلب سوریه کشته می‌شوند و جهان آشفته می‌شود. غیرنظامیان در زاریا در شرایطی که هیچ جنگی در حال وقوع نیست جان خود را از دست می‌دهند و جهان آن را پذیرفته است؟! آیا علتش این است که آنان شیعه هستند؟ آیا شیعیان فرزندان خدا نیستند؟ آیا زندگی آنان به اندازه جان رئیس جمهور بوهاری ارزش ندارد؟ اگر شما همچنان به ادامه این سکوت خود ادامه دهید، خدایی نکرده زمانی خواهد رسید که قتل عام مسیحیان انگلیکان نیز در نیجریه به وقوع خواهد پیوست، آن زمان چگونه می‌توانید علیه این کشتارها لب به سخن بگشاید و ریاکار به نظر نرسید، حال آنکه اکنون سکوت اختیار کرده‌اید.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار