تاریخ انتشار :

افغانستان

همایش بزرگ “حجاب، عفاف و سبک زنگی”

در یک نظر سنجی که در مزار شریف با موضوع ملاک انتخاب همسر از دیدگاه مردان جوان صورت گرفت ، حجاب مهمترین ملاک برای انتخاب همسر آینده معرفی شد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از صدای افغان، در حاشیه همایش بزرگ “حجاب، عفاف و سبک زنگی” یک نظرسنجی برای معرفی ملاک های انتخاب همسر در بین جوانان انجام شد و مردان افغان در این نظرسنجی به بیان نظرات خود درباره ویژگی های همسر آینده خود پرداختند که در این میان برخورداری از حجاب اسلامی مهم ترین شرط همسر آینده از نظر شرکت کنندگان بود.


علی باختری؛ جوان ۲۲ ساله در مورد ویژگی های همسر آینده خود، گفت: همسر من در نخست باید الگویش حضرت زهرا (س) باشد، با حجاب و عفاف باشد، چون حجاب زمینه ساز اخلاق نیکو در زنان است.
حسن مردانی دیگر شرکت کننده در این نظر سنجی گفت: همسر آینده من در اولویت باید حجاب داشته باشد و الگویش نیز اهل بیت(ع) باشند.
این جوان افزود: حجاب تنها وسیله ای است که زنان را از آسیب ها حفظ می کند، چون جوانان چشم چران به خانم های بد حجاب نگاه می کنند و ما هرگز شاهد این نبوده ایم که یک بانوی محجبه مورد تعرض مردان مزاحم قرار بگیرد.
روح الله مظفری دیگر شرکت کننده نیز بیان نمود: حجاب در اسلام یک اصل است و اهمیت فراوانی دارد.
گل احمد؛ مرد کهنسالی که از شرکت کنندگان در این همایش بود گفت: حجاب مهمترین اصل در انتخاب همسر است و نمی توان با دلایل واهی از آن عدول کرد.
این فرد کهنسال افزود: حجاب وسیله پیروزی در دنیا و آخرت است و بانوی محجبه سبب آرامش اطرافیان خود می باشد.
گل احمد ۸۰ ساله ادامه داد: من همیشه برای دختران پوشش اسلامی را توصیه می کنم و از تجربه های خودم برایشان می گویم.
وی افزود: با حجابی ثمرات مفید زیادی برای فرد و جامعه دارد، اما اگر عاقبت بد حجابی را ببینیم جز ذلت چیزی پیدا نمی کنیم.

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار