تاریخ انتشار :

اصفهان

ماجرای مسلمان‌شدن استاد دانشگاه شرق آسیا

هم‌زمان با تلاش دشمنان برای دورنگه‌داشتن مردم از شنیدن ندای حقیقت، هر روز در جای‌جای عالَم، قلب‌هایی به نور اسلام و ایمان هدایت می‌شود تا در ساحت ولایت نفس بکشد، رشد کند، آرام بگیرد و نقشه‌های دشمنان را نقشِ ‌بر آب کند.

   به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )   مسلمان‌شدن استاد دانشگاه یکی از کشورهای شرق آسیا در محضر آیت‌الله سیدابوالحسن مهدوی، تازه‌ترین خبری است که نشان از گسترش بی‌حدومرز اسلام دارد، این فرد تازه مسلمان شده که کارشناس ارشد مهندسی شیمی است، پس از چهار سال تحقیق و بررسی، در روز چهارشنبه ۲۸ تیرماه ۹۶ مسلمان و شیعه شد و پس از ایمان‌آوردن، به کشورش بازگشت اما قرار است پس از مدتی به ایران آمده و زندگی‌اش را در این کشور ادامه دهد.

خبری منتشر شد مبنی بر اینکه استاد یکی از دانشگاه‌های شرق آسیا در حضور شما شهادتین گفته و مسلمان شده است، چه شد که وی اسلام و تشیع را انتخاب کرد؟

ما افراد زیادی را داریم که از گروه‌های مختلف به اینجا می‌آیند و مسلمان می‌شوند و شهادتین می‌گویند، غالباً هم نگران هستند که با اسلام‌آوردن، اطرافیانشان آن‌ها را اذیت کنند، مثلاً یهودی داشته‌ایم که وقتی شیعه شد، گفت: «من می‌روم جای دیگر زندگی می‌کنم، چون اطرافیانم مرا می‌کشند.» دلیل ترسشان این است که در همه مذاهب به‌جز تشیع، تعصب ویژه‌ای را مشاهده می‌کنیم که در مقابل تحقیق و تغییر مذهب یا دین، مقاومت می‌کنند.

دکتری از آرژانتین آمده بود و راجع به دین چند سؤال داشت، مسیحی بود، صحبتش که تمام شد، به او گفتم: «اجازه می‌دهی دلیل عقلی بیاورم که خدا یکی است؟» اجازه نمی‌داد، با اینکه این‌ها می‌گویند: علم برای ما خیلی ارزشمند است و تحقیق می‌کنیم، پس باید خیلی آماده باشند برای شنیدن و جست‌وجوی حق. چندین بار به او گفتم: «اجازه بده تا دلیل عقلی را بشنوی» ولی اجازه نمی‌داد.

گروه‌های دیگر هم بودند، یک گروه مسیحی داشتیم، به آن‌ها گفتم: «اگر دلیل بیاورید که خدا سه تاست، من مسیحی می‌شوم» این حرف را چند بار تکرار کردم تا باورشان شود، چون باور نمی‌کردند، وقتی دلایلش را آورد، ‌برایش دلیل آوردم، همان‌جا مسلمان شد، گفت: «من نمی‌دانستم، کسی به من نگفته بود» به او گفتم: «درست درباره اسلام فکر کن و سؤالاتت را بپرس» هفته بعد آمد و گفت: «من مسلمان شده‌ام» و چند سؤال پرسید.

چطور عده‌ای ضداسلام تبلیغ می‌کنند و عده‌ای در دل همان تبلیغات منفی مسلمان می‌شوند؟ دو وجه این سکه را چگونه می‌شود پیدا کرد؟ اینکه عده‌ای برخلاف طلب فطری خود گام برمی‌دارند و اینکه رویش‌هایی به‌واسطه تبلیغات منفی شکل می‌گیرد و باعث می‌شود عده‌ای به ندای آن طلب درونی پاسخ دهند؟

 از طریق مانوردادن روی شبکه‌های ماهواره‌ای که ماهواره‌هایشان در انگلستان است و به آن تشیع انگلیسی می‌گوییم،‌ آن‌ها دارند به مقدسات توهین می‌کنند، دشمنان ما هم مدام این‌ها را پخش می‌کنند، چرا؟ برای اینکه بیننده‌ که نگاه می‌کند، به‌طورکلی در وجودش نفرتی ایجاد شود.

آیه‌ای در قرآن داریم که خداوند احوال کسانی را می‌گوید که به خودشان ظلم کرده‌اند، وقتی بهانه می‌آورند و می‌گویند: «کنّا مستضعفین فی الارض»، جواب می‌شنوند: «مگر زمین خدا پهناور نبود که مهاجرت کنید». دریافت از این آیه چیست؟

 آیه شریفه درباره کسانی است که مسلمان بوده‌اند و به خاطر اسلام، تحت فشارند. درباره کسانی است که نمی‌توانند واجباتشان را انجام دهند به طور مثال نمی‌توانند حجابشان را رعایت کنند، به آن‌ها گفته می‌شود: «چرا حجاب نداشتید؟» جواب می‌دهند: «دولت نمی‌گذاشت» باز به آن‌ها گفته می‌شود: «این دولت نمی‌گذاشت، بقیه دولت‌ها چطور؟»

برای کسانی که حق را فهمیده‌اند، اما شرایط جغرافیایی به‌گونه‌ای است که نتوانند اعمال خود را انجام دهند، نظیر اصحاب کهف، آنان جزو اشراف‌زادگان هم بودند، اما وقتی دیدند نمی‌گذارند در کاخ عبادت کنند، ‌به کوه رفتند.

وظیفه مهمی که ما روحانیان و شما رسانه‌ها دارید، ما وظیفه داریم که دین را با دلیل عقلی ثابت کنیم، من همه‌چیز را با دلیل عقلی اثبات می‌کنم، برای کسانی هم که می‌آیند شیعه شوند،‌ پنج نکته را می‌گویم، یکی این است که هرجای دین را شبهه داری، ‌من با دلیل عقلی برایت می‌گویم، وقتی با قاطعیت می‌گویم اگر دلیل دارید، ‌بیاورید و من تغییر دین می‌دهم، به این خاطر است که پشتوانه محکم دارم.

گروهی مسیحی آمدند، در نیم ساعت آخر ملاقات، وقتی صحبت‌ها تمام شد، گفتم: «اگر شما دلیل آوردید، ‌من مسیحی می‌شوم» گفتم: «من لباس شما را می‌پوشم» تعجب کردند، گفتم: «رابط شما می‌شوم» خندیدند و خوشحال شدند.

پرسیدم: «اگر من هم دلیل بیاورم، شما حاضر هستید مسلمان شوید؟» نمی‌خواستند بشنوند، آن‌ها رفتند، اما شنیدم که یکی از آن‌ها شب آمده بود هیئت و مسلمان شده بود، ایام محرم بود. ما باید با دلیل عقلی بگوییم، ‌انتقالش با شما رسانه‌ها، خواهشم این است که نقطه قوت اسلام را جلوه بدهید.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار