تاریخ انتشار :

کمپین اهدای خون

برگزاری کمپین «اهدای خون»توسط مسلمانان کانادایی

جمعی از مسلمانان شورای اسلامی شهر وینزر به مناسبت جشن ۱۵۰ سالگی کشور کانادا، کمپین «اهدای خون» راه اندازی کرده و قصد دارند ۱۵۰ پاینت خون اهدا کنند.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )   به نقل از aboutislam، جمعی از مسلمانان شهر وینزر در استان انتاریوی کانادا، با توجه به وضعیت کمبود شدید خون در این کشور تصمیم گرفته‌اند به مناسبت جشن ۱۵۰ سالگی کشور کانادا گام مهمی برداشته و به همین منظور با ایجاد «کمپین اهدای خون» قصد دارند ۱۵۰ پاینت خون اهدا کنند.

این کمپین «اهدای خون» قرار است در روز‌های ۱۵-۱۷ آگوست ۲۰۱۷ برگزار شده و مسئولین خدمات خون رسانی کانادایی و شورای اسلامی وینزر در این اقدام مشارکت خواهند داشت.

دکتر ماهر المصری، رئیس شورای اسلامی ویندزور در این باره به خبرنگاران گفت: اذهان می‌کنم که هدف بلندپروازانه‌ای در پیش گرفته‌ایم. با این حال فکر می‌کنم واقع بینانه باشد و بتوانیم به این هدف دست یابیم، زیرا ۵ هفته تمام فرصت انجام این کار را به خودمان داده‌ایم.

* جامعه مسلمانان زمستان گذشته حداقل ۵۰ واحد خون اهدا کردند

المصری گفت: جامعه مسلمانان زمستان سال گذشته نیز کمپین مشابه‌ای برگزار کردند و حداقل ۵۰ واحد خون به خدمات خون‌رسانی کانادایی اهدا کردند.

المصری در ادامه گفت: ما نه تنها نیاز داریم مردم خون اهدا کنند بلکه در کنار آن به داوطلبانی نیاز داریم که مردم را به مراکز اهدای خون کانادایی در بلوار گراند ماریس رسانده و از آنجا به مسجد برگردانند.

وی درباره مشکل جدید مسلمانان برای اهدای خون گفت: متاسفانه با تغییر رویکرد دولتی این مسئله کمی برای مشکل ساز شده است، ما پیش از این در همین جا باجه‌هایی برای خون‌گیری داشتیم و مردم مجبور نبودند به مراکز اهدای خون سربزنند، اما این وضعیت الان تغییر کرده و راه دور سد راه بعضی از مردم شده است که برای عده‌ای ممکن است رفتن این راه طولانی برای خون دادن دشوار باشد.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار