تاریخ انتشار :

انجمن زنان مسلمان سنگاپور

اهمیت نقش مادران در ایجاد همبستگی مذهبی و نژادی

در یک مراسم میان ادیانی در سنگاپور که با حضور بیش از ۲۰ شخصیت برجسته و فعال زن مسلمان از سازمان‌ها و موسسات مذهبی فرهنگی مختلف برگزار شد بر نقش مهم مادران در ایجاد فرهنگ همزیستی تاکید شد.

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  به نقل از straitstimes، نماینده زن مسلمان سنگاپوری به اهمیت نقش مادران در ایجاد همبستگی مذهبی و نژادی در این کشور تاکید کرد.

حلیمه یعقوب سخنگوی پارلمانی سنگاپور در مراسم میان ادیانی برگزار شده به مناسبت «جشن هاری رایا» توسط انجمن زنان مسلمان سنگاپور در سخنانش گفت: مادران نفوذ زیادی بر روی فرزندان‌شان دارند و قصه‌گویان قدرتمندی هستند. با همین حربه است که ما زنان و مادران می‌توانیم درباره احترام به ادیان دیگر نسل جوان را آگاه کنیم.

این نماینده پارلمانی به یک نظرسنجی انجام شده در رابطه با مسئله همزیستی نژادی و مذهبی در سال ۲۰۱۶ اشاره کرد که در بر اساس یافته‌های آن ۹۰% پاسخ دهندگان والدین را مسئول آموزش فرزندان‌شان در این باره می‌دانستند.

حلیمه یعقوب که نخستین سخنگوی زن در سنگاپور می‌باشد در سخنانش همچنین به مشکلات مختلف زنان و نقش کم‌رنگ آنان در ساختارهای سیاسی در کشور سنگاپور اشاره کرد.

* حضور ۲۰ تن از رهبران مسلمان زن در همایش

در این نشست که در مرکز هماهنگی «مسجد النهضت» در شهر بشن در سنگاپور برگزار شده بود، نزدیک به ۲۰ تن از رهبران مسلمان زن متعلق به گروه‌های دینی مذهبی مختلف و سازمان‌های خدمات اجتماعی و موسسات فرهنگی در کشور سنگاپور حضور داشتند تا درباره دین اسلام و چگونگی برگزاری جشن‌ها و اعیاد هاری رایا توسط مسلمانان آگاهی به دست آوردند.

در ادامه این همایش، راعی محمد رئیس انجمن زنان مسلمان سنگاپور نیز گفت: مادران، همسران، دختران و فعالان اجتماعی زنانی هستند که نقشی کلیدی در شکل دهی جوانان ما به سمت داشتن همدلی و انسجام اجتماعی ایفاء می‌کنند.

وی مسلمانان را برای تلاش برای نزدیکی با جوامع دیگر و غیرمسلمانان تشویق کرده و گفت: مسلمانان باید دست دوستی به سوی غیرمسلمانان دراز کنند. ما مسلمانان همچنین دوست داریم غیرمسلمانان در کنار ما احساس آرامش و امنیت داشته باشند و برای پرسیدن سوالات دینی اسلامی از ما آزادانه اقدام کنند.

«هاری رایا»، در اصطلاح مردم سنگاپور به معنی جشن عید است و  هرساله به منظور گرامی داشت پایان ماه رمضان در سنگاپور برگزار می شود.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار