تاریخ انتشار :

فلورنت عثمانی، فوتبالیست با غیرت مسلمان

مذهبم باارزش ترین چیز برای من است

فلورنت عثمانی فوتبالیست مسلمان آلبانیایی تبار، به دلیل وجود آرم صلیب در لوگوی تیم اسکوپیه، قرارداد خود را با این تیم فسخ کرده و این تیم را ترک کرد.

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  به نقل از aboutislam، یک فوتبالیست مسلمان که تنها دو هفته پیش به تیم مقدونی پیوسته بود، این تیم را به سبب داشتن علامت صلیب در لگوی باشگاه ترک کرد.

فلورنت عثمانی، بازیکن فوتبال آلبانیایی تبار، دلیل ترک تیم اسکوپیه را وجود صلیب در لگوی این باشگاه عنوان کرده  و در این باره به خبرنگاران گفت: لگوی تیم اسکوپیه یک علامت صلیب دارد و من همیشه در بازی‌ها سعی داشته‌ام به شیوه‌های مختلف آن را بپوشانم تا دیده نشود. و این کار را به دلایل مذهبی انجام می‌دادم. به همین دلیل هم بقیه بازیکنان به من نگاه متفاوتی داشتند و با وجود اینکه من بازیکن قدرتمندی برای این تیم بودم اما آن‌ها مرا نادیده می‌گرفتند.

فلورنت عثمانی لقب «ماشین گلزنی» را به خود اختصاص داده بود

این فوتبالیست مسلمان به دلیل رفتارش نسبت به صلیب و برخورد دیگر بازیکنان اوایل این هفته به جلسه هیات مدیره باشگاه احضار شده و سرانجام این بازیکن و تیم تصمیم گرفتند طی یک توافق دو جانبه قرارداد وی را فسخ کنند. تیم اسکوپیه با پایان دادن به قرارداد عثمانی که لقب «ماشین گلزنی» را به خود اختصاص داده باید به دنبال مهاجم جدیدی باشد.

مذهبم باارزش ترین چیز برای من است

عثمانی دراین باره گفت: هیات مدیره باشگاه مرا به جلسه‌ای کشانده و به من گفتند که اگر بخواهم بخشی از این تیم باشم دیگر حق ندارم علامت صلیب را در لباس تیم باشگاه مخفی کنم. من یک مسلمان هستم و دین من اجازه نمی‌دهد چنین کاری بکنم. اما از آنجایی که آن‌ها مرا به انجام چنین کاری مجبور می‌کنند من نیز مجبورم به خاطر دینم این باشگاه را ترک کنم، زیرا مذهبم باارزش ترین چیز برای من است.

جالب اینجاست که این بازیکن فوتبال قبلا نیز به مدت دو فصل به این تیم فوتبال پیوسته بوده اما قبلا اهمیتی به وجود صلیب نمی‌داده است، و به نظر می‌رسد او اخیرا روشنگری مذهبی تازه‌ای را تجربه کرده باشد.

رئال مادرید پیش از این نشان صلیب را از لوگوی رسمی خود حذف کرد

در سال ۲۰۱۴، تیم باشگاه رئال مادرید در راستای افزایش محبوبیت خود در میان مسلمانان نشان صلیب را از لوگوی رسمی خود حذف کرد، این اقدام باشگاه محبوب رئال مادرید در حالی صورت گرفت که این باشگاه قصد داشت محبوبیت خود در میان طرفداران مسلمان اروپایی و خاورمیانه‌ تقویت کند. رئال مادرید در این خصوص عنوان کرده است: تصمیم به حذف نشان صلیب از لوگوی رسمی هزینه‌ای است که باید برای تجارت در دنیای جهانی‌شده پرداخت.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار