تاریخ انتشار :

کربلا

تولید انیمیشن آموزش صحیح سوره حمد

برای نخستین‌بار انیمیشنی در خصوص آموزش صحیح قرائت سوره حمد به کودکان، در آستان مقدس عباسی تولید می‌شود.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  به نقل از پایگاه خبری الکفیل، مرکز فعالیت‌های قرآنی شعبه روابط دانشگاهی در آستان مقدس حضرت عباس(ع) تولید انیمیشن دو بعدی با نام «من و دوستم ماه» برای آموزش قرائت صحیح سوره فاتحه به کودکان را آغاز کرده است.
این نخستین تجربه این مرکز در تولید چنین انیمیشنی است که امید می‌رود با توجه به اهداف این مرکز برای نهادینه‌کردن فرهنگ قرآنی با شیوه‌های ساده و آسان و با استفاده از تکنولوژی روز، توسعه یابد.


تمام مراحل ساخت این انیمیشن از طرح اولیه گرفته تا نوشتن سناریو، تولید و طراحی توسط کارشناسان آستان مقدس عباسی انجام می‌گیرد.
«عمرو العلا»، مسئول مرکز فعالیت‌های قرآنی شعبه روابط دانشگاهی آستان عباسی و ناظر بر این طرح گفت: ابزارهای آموزش قرآن دچار تحول بزرگی شده است و مدارس آموزش قرآن برای گرفتن نتیجه بهتر و قابل لمس کردن مطالب برای دانش آموزان با یکدیگر رقابت می کنند.
وی با بیان این که آموزشی که تنها بر نوشتن و شنیدن استوار باشد، از بازدهی کمتری برخوردار است، تصریح کرد:  همین امر ما را بر آن داشت که از دو عنصر تصاویر ثابت و متحرک برای آموزش قرآن استفاده و انیمیشن تولید کنیم.
وی افزود: این محصول به صورت گفت‌و‌گوی بین شخصیت‌های انیمیشن تولید می‌شود و سناریوی آن را استاد علی خباز، مسئول مرکز رسانه‌ای در آستان مقدس عباسی نوشته است و برای دانش آموزانی که به منظور زیارت به این آستان مشرف می‌شوند، پخش شده و در اختیار رسانه‌هایی که تمایل داشته باشند، قرار می‌گیرد.
«احمد مامیثه» مسئول مرکز انیمیشن الکفیل نیز با اشاره به برخی مسائل فنی این انیمیشن گفت: طرح چنین انیمیشنی مبنی بر استفاده از نقاشی‌های متحرک برای آموزش قرآن به صورت ساده و به دور از دشواری، در گذشته ارائه نشده بود.
وی افزود: ما در این انیمیشن از بسیاری از ترفندهای صوتی و تصویری برای اثر‌گذاری بهتر و بیشتر استفاده کرده‌ایم تا این اثر به خواست خدا اثری خوب از کار درآید و اهداف ما را محقق کند.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار