تاریخ انتشار :

پاتریشیا تامبورینی

وقتی شما با استدلال با غیر مسلمانها صحبت کنید,آنها فلسفه حجاب را درک میکنند

چند صفحه از قرآن را خواندم و به شدت تحت تاثیر قرار گرفته بودم, آنچنان منطقی بود که شگفت زده شده بودم.

 

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) گروه ترجمه سایت رهیافتگان-مترجم عطیه انصاری /مصاحبه اسد شاه ظفر

لطفا یک اطلاعات مختصری از خودتان بدهید؟

من پاتریشیا تامبورینی اهل ایتالیا هستم,  با پدر و مادرم در ایتالیا اقامت داشتم .من از اداره آموزش و پرورش ایتالیا فارغ التحصیل شدم,وقتی ۲۴سالم بود پدرو مادرم به آلمان رفتند و من در آشپزخانه یک دیسکو, از ساعت ۹شب تا ۲ صبح, مشغول به کار شدم.

تمام شب را به خاطر شغل شبانه ام نمیتوانستم بخوابم. من متعلق به یک خانواده مسیحی کاتولیک بودم, اما عامل به دین  یا مذهبی نبودم. عادت داشتم که با یک شمع به کلیسا میرفتم و محیط آنجا را خیلی دوست داشتم.

دیگر رهیافتگان ایتالیایی را اینجا ببینید

چه چیزی به طور مشخص شما را به اسلام جذب کرد؟

وقتی ۲۳/۲۴ساله بودم چیزهایی در باره خدا شنیدم, اینکه چه طور خداوند به تنهایی به همه چیز رسیدگی میکند؟

به شدت از این دیدگاه ها شوکه شده بودم,در نتیجه یک قرآن به زبان ایتالیایی خریدم, زیرا به طور کامل از مسیحیت رضایت نداشتم. چند صفحه از قرآن را خواندم و به شدت تحت تاثیر قرار گرفته بودم, آنچنان منطقی بود که شگفت زده شده بودم.

بعد از آن , حضرت محمد(ص)را به عنوان آخرین پیامبر خدا و حضرت عیسی(ع) را به عنوان پیامبر خدا نه پسر او, پذیرفتم.  در اطرافم هیچ مسلمانی نداشتم اما وقتی قرآن را خواندم و فهمیدم( لمس کردم) شگفت زده شده بودم.

چی باعث شد که شیعه شدید؟

با یک مسلمان ملاقات داشتم و او به من گفت که یک مذهب را انتخاب کنم, سنی یا شیعه  و من گفتم:  من یک مسلمانم و هیچ بحثی با او نداشتم.

در ایتالیا یک مسجدی هست که متعلق به وهابی هاست, آموزشهای آنها بسیار سخت گیرانه و طرز حرف زدنشان بسیار بی ادبانه است.

من آنها را دوست نداشتم و ناامید شده بودم,  در طول پنج سالی که تحت آموزش وهابیها بودم, عظمت اسلام را درک نکردم زیرا آموزش آنها من را محدود کرده بود.

در مورد اسلام سنی, اطلاعات زیادی بدست آوردم و  در دوم آگوست ۱۹۸۹ , با اطلاعات پایه ام به مذهب تسنن روی آوردم.

 

کمی بعد از کریسمس, ۲۱کتاب اسلامی گرفتم که درآنها . اسلام شیعی و فلسفه کربلا و اهل بیت (ع) با جزئیات توضیح داده شده بود. با خواندن کتابها, تفاوتهای سیاسی شیعه و سنی را قضاوت کردم. یک روز دو ایتالیایی شیعه را ملاقات کردم, و بسیار شکه شده بودم زیرا چیزهای خوبی راجع به شیعه ها, از وهابی ها نشنیده بودم. به محض اینکه فهمیدم شیعه هستند,از آنها دوری کردم. بعد از دو ماه آن دو پسر من رو به خانه شان دعوت کردند تا باهم راجع به اسلام بحث و گفتگو کنیم.  آنها من را خواهر صدا کردند و من احساس راحتی کردم پس یک روز مشخص به خانه آنها رفتم.

آنها از من پرسیدند بعد از قرآن چه کتابی معتبر است؟ و من گفتم :  صحیح البخاری .آنها ۶،۷ ماه من را تنها گذاشتند اما من هنوز حس نیت آنها را حس میکردم.  بعد از آن من را به چند حدیث در صحیح البخاری ارجاع دادند, و من آنهارا با دقت  و وضوح خواندم و خودم واقعیت را قضاوت کردم, و در عرض ۲۰-۳۰دقیقه ,من با معروفترین حدیث حضرت محمد (ص) که میفرمایند : من قرآن و اهل بیت را برای شما گذاشتم, مسلمان شیعه شدم.

پسرهای ایرانی به من گفتند :این حدیث در هر دو فرقه شیعه و سنی پذیرفته شده است, من بسیار هیجان زده شدم و آموزه های اهل بیت را فراگرفتم . همسرم نیز بعد از اینکه اطلاعاتی در مورد اسلام به او دادم, به تدریج به مذهب تشیع روی آورد.  دو دختر من نیز مسلمان  و شیعه هستند.

واکنش دوستانتان بعد از اسلام آوردنتان چی بود؟

من دوست نزدیکی نداشتم, اما بعد از مسلمان شدنم, دوستان مسلمانی پیدا کردم  و احساس زنده بودن میکنم.

دوستانم به من توصیه کردند اسمم را عوض کنم و یک لیست از ۳۰اسم به من دادند, و من به شدت جذب کلمه (تهران, Tehran ) شدم, پس اسم تهران را انتخاب کردم چون این نام را دوست داشتم.

نظر شما درباره حجاب چیست؟ آیا پوشیدن حجاب تاثیری در زندگی شما داشته؟

من یک دوست مصری داشتم و او درمورد حجاب به من گفته بود و من را با حجاب آشنا کرده بود. وقتی فلسفه حجاب را فهمیدم,  الحمدلالله ذهنیتم را تغییر دادم.

وقتی شما با استدلال درست با غیر مسلمانها صحبت کنید,آنها فلسفه حجاب را درک خواهند کرد.

من روش لباس پوشیدنم را تغییر دادم چون قرآن نظر من راجع به زندگی را تغییر داد.

من یک تازه مسلمانم و احساس فوق العاده ای دارم,  من به  سبک عربی لباس نمیپوشم  , بلکه در احترام به قرآن  لباس ساده بلند میپوشم.

 

بابت توجهتان بسیار مچکرم, امیدوارم خداوند شمارا بیامرزد و در این راه ثابت قدم و قوی نگه دارد.

گروه ترجمه سایت رهیافته –عطیه انصاری /مصاحبه اسد شاه ظفر

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار