تاریخ انتشار :

ایالت ایلینوی آمریکا

برگزاری جشنواره دو روزه غذای حلال

باتوجه به اینکه جشنواره غذای حلال در فرمونت در ایلینوی هر ساله با استقبال گسترده‌ای روبرو می‌شود، امسال برگزارکنندگان تصمیم گرفته‌اند جشنواره را به صورت دو روزه برگزار کنند.

     به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )    به نقل از  mercurynews، جشنواره غذای حلال این هفته قرار است در شهر فرمونت در نزدیکی شیکاگو واقع در ایالت ایلینوی آمریکا برگزار می‌شود.

این جشنواره غذایی برای چندمین سال متوالی برگزار می‌شود و استقبال از آن تا حدی بوده که برگزارکنندگان تصمیم گرفتند امسال مدت زمان جشنواره را توسعه یافته و ۱ روز به آن اضافه کنند. زمان برگزاری جشنواره غذای حلال ۸ و ۹ جولای ۲۰۱۷ خواهد بود و علاقه مندان به غذاهای حلال و سنتی اسلامی در آمریکا می‌توانند در این روزها شاهد انواع غذای تهیه شده توسط گروه‌های مسلمان مانند کباب، پای لوبیا و هویج، استیک پنیر، بستنی سنتی ایرانی،  غذاهای گیاهی، فلافل و بال مرغ تند حلال باشند.

با توجه به دستورالعمل‌های رژیم غذایی اسلامی، در این جشنواره غذایی بیش از ۲۰ فروشنده غذاهای سنتی اسلامی و حلال حضور خواهند داشت. در این جشنواره غذایی سرآشپزهای معروف مسلمان در شیکاگو و فرمونت نیز شرکت خواهند داشت.

عرفان ردهان بنیانگذار سازمان می‌گوید: بسیاری از این غذاهای سنتی اسلامی مانند حموس یا  کباب بره، در سال‌های اخیر در ایالات متحده بسیار رایج شده‌اند و تعداد زیادی از بازدیدکنندگان جشنواره غذایی ما هم اکنون از خارج از جامعه اسلامی بوده و مردم غیرمسلمان آمریکا را تشکیل می‌دهند.

در این جشنواره نمونه‌هایی از تنقلات و میان وعده‌های غذایی دارای تأییدیه حلال مانند ماست، غذاهای تند و خوراک گوشت ذبح حلال به صورت رایگان به بازدیدکنندگان ارائه می‌شوند.

از دیگر سرگرمی‌های ارائه شده در این جشنواره غذایی، نمایش‌های کمدین‌های مسلمان آمریکایی، بازار هنر و جواهرات و وسایل بازی مانند چرخ و فلک برای کودکان و نوجوانان خواهد بود.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار