تاریخ انتشار :

رئیس‌جمهور کنیا

اطعام روزه‌داران کنیایی با خرمای رئیس‌جمهور

رئیس‌جمهور کنیا ۳۶ تن خرما را که شخصا برای اطعام نیازمندان در ماه رمضان تهیه کرده بود، برای توزیع بین فقرا در اختیار شورای عالی مسلمانان این کشور قرار داد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  رایزنی فرهنگی ایران در کنیا در خبری  اعلام کرد: رهبران اسلامی از جمله اعضای شورای عالی مسلمانان کنیا و انجمن ملی اسلامی کنیا در دو دیدار جداگانه با اوهورو کنیاتا، رئیس‌جمهور کنیا در ساختمان ریاست‌جمهوری کنیا دیدار و گفت‌وگو کردند.
در این دیدارها آنان از رئیس‌جمهور به خاطر اجرای برنامه‌های زیر بنایی در مناطق شمالی کشور و همچنین مناطق سواحلی جنوب که منجر به پایان نابرابری(بی‌عدالتی) در منطقه شده بود قبل از اتمام دوره ریاست جمهوری وی تقدیر وتشکر کردند .


رئیس‌جمهور نیز مقدار ۳۶ تن خرما را که شخصا برای اطعام نیازمندان(در ماه مبارک رمضان) تهیه کرده بود، برای توزیع بین فقرا در اختیار شورای عالی مسلمانان قرار داد و در پایان گفت که دولتش به تمام حقوق انسانی همه شهروندان کنیا فارغ از دین و مذهب، رنگ و نژاد آنان توجه داشته و خواهد داشت.
وی سپس در دیداری جداگانه با بیش از ۱۰۰ نفر از علمای برجسته و شناخته‌شده اسلامی کنیا داشت که در آن شیخ احمد مسلم به نمایندگی از گروه علما گفت که ائمه جماعت از مساجد سراسر کشور تصمیم گرفته‌اند که گروه‌های تابع و پیرو خود در محل خود را برای حمایت از اوهورو کنیاتا(رئیس‌جمهور فعلی) در انتخابات ترغیب و تشویق کنند و این تصمیم پس از بررسی و مطالعات دقیق شورای علمای  اسلامی کنیا گرفته شده است.
در ادامه شیخ عدن واچوو، دبیرکل شورای عالی مسلمانان گفت: علما و ائمه جماعت وظیفه دارند فرد اصلح و احسن را شناسایی و به مردم معرفی کنند.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار