تاریخ انتشار :

یک نویسنده مسلمان در شهر دالاس

راه اندازی کمپین «کتاب‌خوانی دختران مسلمان»

یک نویسنده مسلمان در دالاس با کمپینی در ماه مبارک رمضان با عنوان «کتاب‌خوانی دختران مسلمان» راه اندازی کرده و کمک مالی برای خرید کتب و داستان‌های مذهبی برای مدارس اسلامی جمع آوری می‌کند.

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )    به نقل از aboutislam، یک نویسنده مسلمان در شهر دالاس واقع در ایالت تگزاس در آمریکا با راه اندازی کمپینی در سطح ملی در ماه مبارک رمضان با عنوان «کتاب‌خوانی دختران مسلمان»، اقدام به جمع آوری کمک مالی به منظور خرید کتب و داستان‌های مذهبی برای مدارس اسلامی در سرتاسر ایالات متحده می‌کند.

نویسنده مسلمان با نام ام جواریه این کمپین را راه اندازی کرده و به گفته او هر ۱۰ دلار اهدایی به این کمپین، هزینه خرید یک جلد کتاب نوشته شده توسط یک نویسنده مسلمان شده و هدف نهایی ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در میان دختران مسلمان می‌باشد.

ام جواریه درباره انگیزه راه اندازی این کمپین، هدف خود را  استفاده از توان بالقوه ادبیات برای کمک به پرورش هویت مثبت جوانان مسلمان و همچنین سوادآموزی در جوامع مسلمان اعلام کرد.

وی در ادامه گفت: ما به چنین کمپین کتاب‌خوانی نیاز داریم زیرا بسیاری از جوانان ما به جزء کتبی چون قرآن یا کتب احادیث، به کتب اسلامی دیگر در خانه‌هایشان دسترسی ندارند. بسیاری از مدارس اسلامی داخل شهر‌های ایالات متحده قرار دارند، با این حال آن‌ها به سختی درهایشان را باز نگه داشته و با مشکلات زیادی برای پرداخت حقوق اساتید و کارکنان روبرو می‌باشند. این مدارس اسلامی بودجه کافی برای خرید داستان‌های اسلامی ندارند، این درحالی است که کتب داستانی اسلامی برای ایجاد هویت مثبت مسلمانان و بهبود سواد در جوامع محروم اسلامی می‌توانند نقش بسیار مثبتی ایفاء کنند.

این معلم مسلمان در پایان گفت: ما امیدواریم بتوانیم کتب متعددی برای دانش آموزان نوجوان و جوان در مدارس فراهم کنیم. ما قبلا با بعضی از نویسندگان مسلمان در این باره صحبت کرده‌ایم و آن‌ها نیز قبول کرده‌اند کتاب‌ها و داستان‌های اسلامی نوشته شده خودشان را برای الهام بخشیدن در اختیار دانش آموزان مسلمان قرار دهند.

تاکنون مردم بیش از ۵۰۰ دلار به این کمپین اهداء کرده‌اند و این نویسنده مسلمان قصد دارد خلاء کتب وادبیات اسلامی را در میان جوامع مسلمان پر کرده و از کمک‌های مالی این صندوق برای ایجاد پل میان تجربه ادبی کودکان مسلمان، لذت کتابخوانی و ایمان آن‌ها استفاده کند.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار