تاریخ انتشار :

استرالیا

باز بودن درهای کلیسای آنگلیکان در جنوب شهر پرت،در روزهای جمعه ماه رمضان بر روی مسلمانان

کلیسای آنگلیکان سنت پائول در استرالیا در ماه مبارک رمضان امسال تمامی روزهای جمعه را به نماز و نیایش مسلمانان و افطاری دادن به آنان می‌گذراند.

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  به نقل از abc، یک کلیسای آنگلیکان در جنوب شهر پرت، پایتخت ایالت استرالیای غربی در کشور استرالیا، میزبان نماز جمعه و افطار جامعه مسلمانان برای ماه مبارک رمضان بود.

این کلیسا در ۶ سال گذشته به طور متوالی درهای خود را به روی مسلمانان محلی گشوده تا نماز روز جمعه را با حضور مسیحیان برگزار کنند. امسال نخستین باری است که کلیسای سنت پائول، در تمامی روزهای جمعه ماه رمضان درهای خود را به روی مسلمانان باز کرده و این اولین باری است که در استرالیا مسیحیان و مسلمانان این زمان مقدس را دوشادوش همدیگر می‌گذرانند.

در همین راستا نیز رابطه دوستی صمیمانه‌ای میان فیصل کوتیا امام جماعت مسلمانان و پیتر هامفریس کشیش مسیحیان ایجاد شده است. این دو پیشرو مذهبی می‌گویند با وجود اینکه تاریخ، پیروان دو دین را به صورت قبایل متخاصم تصویر می‌کند اما آن‌ها مشترکات زیادی میان ادیان یکدیگر پیدا کرده و تفاوت‌ها میان باورهای مذهبی یکدیگر را نیز درک می‌کنند.

فیصل در این باره می‌گوید: من معتقدم در زمانه‌ای که سوءتعبیرها و پیش‌داوری‌های زیادی درباره دین ما وجود دارد، بهترین راه برای حل مشکل، غذا خوردن در کنار همدیگر است، چرا که سریعترین راه نفوذ به قلب یک نفر است!

کشیش هامفریس نیز می‌گوید: جایی در درون ما انسان‌ها اشتراکاتی وجود دارد و ما همه بخشی از یک داستان هستیم. تمام متون باستانی همچون وحی به حضرت مسیح، به سوی یک وحدت در عالم انسانی اشاره دارند.

پیروان هر دو دین در این شهر استرالیا نیز از این حرکت استقبال کرده‌اند. نواکوویچ یک مسلمان شرکت کننده در این مراسم می‌گوید: من طرفدار پروپاقرص فعالیت‌های پدر پیتر هستم و عاشق دوستی او با امام جماعت مسجدمان می‌باشم. من فکر می‌کنم آن‌ها به ما و بقیه دنیا نشان داده‌اند که دو نفر با حس رهبری و بصیرت بالا می‌توانند به چه چیزهای ارزشمندی دست یابند.

یکی از اعضای کلیسای سنت پل نیز می‌گوید: در عصر حاضر که دنیا به سوی تفرقه اندازی و نه اتحاد و نزدیکی میان مردم پیش می‌رود، این حرکت نشانه کوچکی است که ممکن است موثر واقع شوند.

تونی پیکو سالی که در یک خانواده مسیحی بزرگ شده و ۲۰ سال پیش به دین اسلام گرویده نیز می‌گوید: من فکر می‌کنم ما اکنون ارزش‌های واقعی‌مان را نشان می‌دهیم. لازم نیست به سبب اختلافات و تفاوت‌هایی که داریم به درگیری و تنش گرفتار شویم. بسیاری از ارزش‌های ما یکسان هستند و ما مشترکات زیادی با هم داریم.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار