تاریخ انتشار :

انسیه شاه‌حسینی

یکی از بزرگترین دغدغه‌های زندگی من ساخت اثری درباره امام خمینی(ره) است

در حال حاضر رهبر انقلاب بارها بر مسائل فرهنگی تاکید کرده‌اند. ساخت آثاری سینمای در خصوص شخصیت اما راحل یکی از بزرگترین وظایف فرهنگی بر دوش سینماگران است.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) انسیه شاه‌حسینی نویسنده و کارگردان سینما در خصوص ساخت آثاری در خصوص عدم پرداخت درست به شخصیت “امام خمینی(ره)” در سینمای ایران گفت: این قضیه نیاز به نظر کارشناسانه ندارد و هرکس که کمی با سینما آشنا باشد می‌داند که متاسفانه در این خصوص تاکنون فیلمی تاثیرگذار ساخته نشده است.

کارگردان فیلم سینمایی “زیباتر از زندگی” ساخت آثار ارزشی را سخت دانست و اذعان کرد: ساخت آثار ارزشی در این روزها بسیار سخت است. متاسفانه در این روزگار برای تولید آثار فاخر و ارزشی باید کفش آهنی پوشید. اما من به شخصه از این راه خسته نشده و همواره در این مسیر می‌جنگم.
وی با اشاره به تاکید “امام خمینی(ره)” بر مسائل فرهنگی افزود: بعد از انقلاب ما به خوبی به مسائل فرهنگی نپرداختیم. شخص امام راحل از جمله اولین نفراتی بودند که همواره با جدیتی خاص به مسائل فرهنگی نگاه می‌کردند و از همان اول انقلاب بر لزوم پیگیری مسائل فرهنگی تاکید داشتند.
کارگردان فیلم “به کودکان شلیک نکنیم” در همین راستا ادامه داد: امام بسیار موشکافانه سینما و تلویزیون را پیگیری کرده و در مورد مسائل این دو بخش نظرات مفیدی می‌دادند. وقتی امام فرمودند که تلویزیون ما باید یک دانشگاه باشد نشان دهنده تاثیر آموزشی تلویزیون است.
وی تصریح کرد: مسئولین فرهنگی باید مجدانه راه امام(ره) را از طریق فرهنگ دنبال کنند. در بسیاری موارد ایشان مسائل فرهنگی را به مسائل سیاسی ارجح می‌دانستند. به نظر من راه امام و معرفی بهتر شخصیت فرهنگی امام خمینی(ره) وظیفه‌ای است که در حال حاضر بر دوش اهالی فرهنگ و هنر بوده و باید جدی‌تر پیگیری شود.
کارگردان فیلم پنالتی بر لزوم پیگیری بیانات “رهبر معظم انقلاب” تاکید کرد: در حال حاضر رهبر انقلاب بارها بر مسائل فرهنگی تاکید کرده‌اند. ساخت آثار سینمایی در خصوص شخصیت امام راحل یکی از بزرگترین وظایف فرهنگی بر دوش سینماگران است. امیدوارم برخی مسئولین از خواب غفلت شوم بیدار شده و کمی بهتر به اتفاقات پیرامون خود نگاه کنند.
شاه حسینی با تاکید بر دغدغه‌های شخصی خود مبنی بر ساخت اثری در خصوص شخصیت امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: من از جمله کسانی هستم که از لحاظ تئوری، عملی و شخصیتی هرچه دارم را مدیون امام خمینی(ره) هستم. من بعد از شناخت امام تمام گمشده‌های خود را در آرمان‌های ایشان پیدا کردم. تا همین لحظه از زندگی یکی از بزرگترین دغدغه‌های زندگی من ساخت اثری درباره امام خمینی(ره) است.

منبع:میزان

 

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار