تاریخ انتشار :

مینیاپولیس

رستورانی در آمریکا که درآمد حاصل از افطاری در آن صرف خیریه می‌شود

رستورانی در شهر مینیاپولیس در ماه مبارک رمضان، هر شب هنگام غروب خورشید افطاری داده و درآمد حاصل از وعده غذایی شام را صرف امور خیریه می‌کند.

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )    به نقل از minnpost، رستورانی در شهر مینیاپولیس در ایالت مینه سوتای آمریکا در ماه مبارک رمضان، هر شب هنگام غروب خورشید افطاری داده و درآمد حاصل از وعده غذایی شام را صرف امور خیریه می‌کند.

«گاندی محل»، رستوران معروف هندی و بنگلادشی در مینیاپولیس دو سال پیش این کار را آغاز کرده و سالانه موفق به جمع آوری ۳ هزار دلار شده است. کمک‌های مالی جمع آوری شده در این رستوران، صرف ساخت نمازخانه‌های عمومی، کمک به پرداخت شهریه دانشگاهی برای دانش پژوهان مهاجر و پناهنده و آگاهی رسانی اسلامی گردیده است.

راحیل اسلام، مدیر این رستوران که یک مسلمان بنگلادشی می‌باشد معتقد است امور خیریه از اهمیت بالایی برخوردار بوده و می‌گوید: ما پیشنهاد می‌کنیم که هر نفر ۱۵ دلار اهدا کند. درآمد حاصل از افطاری امسال قرار است صرف نصب صفحه‌های خورشیدی بر روی مساجد در سیرالئون و کمک به بازسازی درمانگاه‌ها و مراکز بهداشتی در آنجا شود.

اسلام در ادامه گفت: هرساله صدها نفر در افطاری‌های ما شرکت می‌کنند. این یک سبک زندگی است و ما این گونه به آرامش و صلح دست یافته‌ایم. می‌گویند ما خودمان باید در دنیا  عامل تغییر بوده و دنیا را به شکلی که دلخواه‌مان است بسازیم و این دقیقا همان کاری است که ما در اینجا می‌کنیم.

درحالی که بسیاری از مسلمانان به انگیزه کمک به مردم نیازمند آفریقا در افطاری‌ها شرکت می‌کنند، اما غذای سالم و انرژی بخش با روح اسلامی نیز یکی از دلایل حضور آنان در این رستوران است.

کامیلا جمال، از مینیاپولیس می‌گوید: من زمانی برای خوردن افطار به اینجا آمدم که فهمیدم غذای اینجا نه تنها خوشمزه بلکه سالم نیز می‌باشد.

محمد جیوا که راه دوری را برای شرکت در مراسم افطاری این رستوران طی می‌کند می‌گوید: خیلی از رستوران‌ها در آمریکا در این ماه بوفه رمضان دارند ولی غذای این رستوران خوشمزه، سالم و تولید محلی است.

کیث الیسون نماینده مسلمانان در پارلمان آمریکا نیز در یکی از این افطارها شرکت کرده است. وی در این باره گفت: اینجا فقط یک رستوران نیست بلکه مکانی برای تجمع اجتماعی است و مردمی که با تنش‌های سیاسی امروز جامعه آمریکا روبرو هستند به اینجا آمده و با هم متحد می‌شوند.

منبع:حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار