تاریخ انتشار :

مریم شیخی :

بانوی ۷۴ ساله حافظ قرآن شد

ریم شیخی که دارای سواد مکتبی است با حضور در کلاس‌های طرح تربیت حافظان قرآن کریم نهبندان موفق به حفظ جزء ۳۰ و قسمتی از جزء یک قرآن کریم شد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)  مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: بانوی ۷۴ ساله نهبندانی به برکت طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم، حافظ قرآن شد.
به گزارش  ایسنا، حجت‌الاسلام محمدطاهر گرایلی اظهار کرد: مریم شیخی که دارای سواد مکتبی است با حضور در کلاس‌های طرح تربیت حافظان قرآن کریم نهبندان موفق به حفظ جزء ۳۰ و قسمتی از جزء یک قرآن کریم شد.
وی ضمن ابراز خرسندی از موفق عمل کردن این طرح طی دو سال اخیر افزود: آموزش حفظ قرآن با دو رویکرد ترتیبی و موضوعی برگزار می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه ثبت‌نام مرحله سوم طرح ملی تربیت حافظان قرآن در سراسر استان آغاز شده است، ادامه داد: برای جذب بیش از ۳ هزار نفر در این مرحله از طرح، برنامه‌ریزی شده است.
گرایلی گفت: طرح تربیت حافظان قرآن کریم طی دو مرحله در استان خراسان جنوبی اجرا شد که بیش از ۵ هزار نفر در این طرح شرکت کردند.
وی سهمیه امسال این طرح را برای خراسان جنوبی بیش از ۳ هزار نفر عنوان کرد و افزود: ثبت‌نام از متقاضیان این مرحله در شهرستان‌های خراسان جنوبی آغاز شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: داوطلبان می‌توانند با مراجعه به ادارات اوقاف سراسر استان در دوره‌های آموزشی طرح تربیت حافظان قرآن کریم شرکت کنند.
گرایلی تصریح کرد: در سال جدید کتاب‌های جدیدی در حفظ موضوعی قرآن منتشر می‌شود و برنامه حفظ ترتیبی افرادی که قبلا ثبت‌نام کرده‌اند ادامه دارد.
وی افزود: طرح تربیت حافظان قرآن در سال ۱۳۹۱ به منظور تربیت یک میلیون حافظ قرآن کریم توسط سازمان اوقاف آغاز شد که در دور نخست آن ۲۲۰ هزار و در دور دوم آن ۳۱۸ هزار نفر نام‌نویسی کردند و از این تعداد در سال نخست ۱۰۰ هزار نفر و در سال دوم ۲۰۰ هزار نفر در آزمون شفاهی و کتبی شرکت کردند.

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار