تاریخ انتشار :

آژانس مبارزه با تبعیض در آلمان:

زنان مسلمان محجبه در آلمان به اشکال مختلف هر روزه در معرض تبعیض قرار می‌گیرند

به گفته سرپرست آژانس مبارزه با تبعیض، زنان محجبه در آلمان گرچه هر روزه در معرض تبعیض قرار دارند، با این حال تعداد زیادی از آنان اقدام به شکایت نمی‌کنند.

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  به نقل از muslimnews، سرپرست آژانس فدرال مبارزه با تبعیض «ای.دی.سی» اعلام کرد: زنان مسلمان محجبه در آلمان به اشکال مختلف هر روزه در معرض تبعیض قرار می‌گیرند با این حال تعداد زیادی از آنان اقدام به شکایت نمی‌کنند.

کریستین لودرز سرپرست این آژانس اخیرا در یک مصاحبه خبری گفته است که زنان محجبه در آلمان در مراکز عمومی، بازار کار، کلوپ‌های ورزشی و حتی آپارتمان‌های اجاره‌ای خصوصی نیز مورد تبعیض دینی قرار می‌گیرند. بسیاری از مردم در آلمان نمی‌دانند که مراکز عمومی مانند باشگاه‌های ورزشی اجازه ممنوع کردن حجاب و نمادهای دینی را ندارند، با این حال این مسئله مکررا رخ می‌دهد.

به گفته لودرز، آژانس فدرال مبارزه با تبعیض از سال ۲۰۱۶ تاکنون بیش از ۲۱ هزار شکایت دریافت کرده است که تنها ۳۰۰ مورد آن‌ها توسط زنان محجبه پر شده‌اند.

لودرز در ادامه گفت: آمارها بیان کننده رقم‌های واقعی نیستند. زمانی که ما درباره تبعیض سخن می‌گوییم همیشه یک رقم گزارش نشده وجود دارد و بسیاری از مردم با تبعیض و نژادپرستی کنار می‌آیند و به دنبال کمک نمی‌روند.

در بعضی ایالات آلمان، معلمان محجبه اجازه کار ندارند

این مقام ارشد ضدتبعیض آلمان همچنین از چندین ایالت آلمان، که هنوز به مدرسان زن مسلمان محجبه اجازه تدریس درمدارس را نمی‌دهند انتقاد کرده و گفت: در بعضی ایالات آلمان معلمان محجبه اجازه کار ندارند، این مشکل بزرگی است، چرا یک معلم نباید حق پوشیدن روسری داشته باشد؟

در سال ۲۰۱۵، دادگاه قانون اساسی آلمان ممنوعیت عمومی پوشیدن حجاب و روسری برای برای معلمان مسلمان را لغو کرد، با این وجود هنوز تعدادی از ایالت‌های آلمان، مانند هامبورگ، اشلسویگ-هولشتاین و برلین، به معلمان مسلمان اجازه داشتن روسری نمی‌دهند و اغلب برای توجیه این عمل به مفاد «قوانین بی طرفی» استناد می‌کنند.

درآلمان تقریبا ۴٫۷ میلیون مسلمان زندگی می‌کنند و قوانین این کشور مدعی حفاظت از حقوق مذهبی می‌باشد. با این حال مسلمانان آلمانی به ویژه زنان محجبه در سال‌های اخیر در معرض سطح بالایی از اسلام‌هراسی و نژادپرستی قرار داشته‌اند و احزاب راست افراطی در این کشور و رسانه‌ها تبلیغات گسترده‌ای علیه اسلام به راه انداخته‌اند.

در حالی که آلمان برخلاف فرانسه قوانین سختگیرانه‌ای برای جلوگیری از پوشش‌ها و نمادهای مذهبی در فضاهای اجتماعی و مراکز عمومی ندارد، اخیرا یک دادگاه عدالت اروپایی به کارفرمایان اجازه داده‌ است، پوشیدن حجاب و داشتن نمادهای مذهبی را برای کارمندان‌شان ممنوع سازند.

منبع: حوزه نیو

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار