تاریخ انتشار :

ماجرای مسلمان شدن زن جوان یهودی و مرد جوان آلمانی + عکس

اوده هم مانند بسیاری از فرانسوی‌ها با دیدن اخبار و تصاویر حملات در فرانسه و حادثه شارلی ابدو با خود فکر می‌کرد که چرا باید مسلمانان چنین جنایاتی را مرتکب بشوند و همین برایش سوالات زیادی ایجاد کرده بود

 

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )، گروه ترجمه سایت رهیافتگان–مترجم معصومه طاهری/ حملات تروریستی که در فرانسه خرابی‌های زیادی به وجود آورد باعث شد تاعده‌ای از مردم فرانسه به دلیل عدم شناخت، آن حادثه را به مسلمانان و اسلام نسبت بدهند.

 

زن جوان یهودی که شهادتین را گفت و مسلمان شد

(  Aude) اوده زن جوانی است که به دنبال موج اسلام‌هراسی ناشی از حوادث اخیر فرانسه مسلمان شد. این زن جوان از یک خانواده یهودی است که آن‌ها از مسلمانان متنفر هستند. اوده هم مانند بسیاری از فرانسوی‌ها با دیدن اخبار و تصاویر حملات در فرانسه  و حادثه شارلی ابدو با خود فکر می‌کرد که چرا باید مسلمانان چنین جنایاتی را مرتکب بشوند  و همین برایش سوالات زیادی ایجاد کرده بود

اوده می‌گوید: می‌خواستم بدانم چرا مسلمانان مرتکب چنین جنایاتی می‌شوند؟! از این حادثه تلخ و کشتار مردم بی‌گناه شوکه شده بودم و مدام این سوال را در ذهن داشتم  که  چرا این کارها را انجام می‌دهند و انسان‌های بی‌گناه را بدون هیچ دلیلی می‌کشند؟! اسلام چه دینی است که به پیروان خود اجازه کشتن مردم را می‌دهد؟!

مطالعه اسلام از طریق اینترنت

برای همین کنجکاو بودم تا درباره دین اسلام و مسلمانان بیشتر بدانم چون هیچ کس هم جواب قانع کننده‌ای به من نمی‌داد و نگاه بدی به اسلام  دراطرافم وجود داشت. به همین خاطر از طریق اینترنت شروع به مطالعه درباره اسلام کردم تا درباره آن بیشتر بدانم بعد از گذشت ۲۲‌روز جستجو در اینترنت و خواندن مطالب مختلف، ‌متوجه شدم دین اسلام خیلی شبیه یهود است و آن‌گونه که درباره اسلام می‌گویند نیست اما چرا آنها را بد معرفی می‌کنند؟ چرا گفته می‌شود حادثه شارلی ابدو را مسلمانان مرتکب شده‌اند؟ چرا این اتفاقات را به گردن مسلمانان می‌اندازند؟ درحالی‌که حقیقت چیز دیگری است با آشنایی و خواندن کتاب مقدس قرآن به زیبایی‌های اسلام پی‌بردم هرچه بیشتر درباره اسلام مطالعه می‌کردم بیشتر مجذوب آن می‌شدم و به من آرامش خاطر می‌داد.  تا این‌که خدا خواست و یک روز صبح پنجشنبه تصمیم گرفتم مذهب خود را تغییر بدهم و مسلمان بشوم به مسجد رفتم و شهادتین را گفتم و به دین اسلام  گرویدم.

او می‌گوید:  این تحول بنیادین نعمتی بود که از جانب خدا شامل حال من شد تا از میان تمام گزینه‌های اطرافم اسلام را انتخاب کنم و براستی ستایش مخصوص خداست.

بعد از مسلمان شدن زندگی من خیلی عوض شد در خانه و میان دوستان و همکلاسی‌های دانشگاه و محل کار دیگر مثل قبل نبودم به جای پیروی از مد، فارغ از تمام مدهای به روز و فشن اطراف، سادگی حجاب را برگزیدم و خیلی کارهای قبل را انجام ندادم. این برای نزدیکانم عجیب بود می‌گفتند اوده چه اتفاقی برایت افتاده؟! فکر می‌کردند من بیمارم که با آن‌ها همراهی نمی‌کنم هر غذایی نمی‌خورم و هر پوششی ندارم، درحالی که من حالم خوب بود و احساس آرامش می‌کردم .

خدارا شاکرم که این مسیر را نشانم داد  تا به اسلام روی بیاورم. من فکر می‌کنم شیطان در کمین انسان است تا او را گمراه کند. خدا را شاکرم که این همه نعمت و زیبایی برای ما ٰفریده است و کمک کرد تا بین همه چیزهایی که در اطرافم بود حقیقت را پیدا کنم.

مرد جوان مسیحی که در طول بیماری پدرش مسلمان شد

در ادامه این برنامه دی قسمتی دیگر شاهد صحبتهای یک جوان آلمانی هستیم که قبل از تشرف به اسلام مسیحی بوده است. وی می‌گوید: در طول بیماری که پدرم داشت با اسلام آشنا شدم من شنیده بودم که پیامبر اسلام حضرت محمد صلوات الله و آله و سلم  فرموده بودند: هرکس به دنبال شناخت خدا برود بهشت از آن او خواهد شد.

بعد از اینکه فهمیدم دین اسلام بهترین دین است نسبت به آن کنجکاو شدم ولی چیزی از اسلام نمی‌دانستم و شناختی از مسلمانان نداشتم اما همه آن را قبول داشتم و فکر می‌کردم هرکس در زندگی به راهنمایی نیاز دارد و آن را باور داشته باشد و آن را انتخاب کند و ما با کسی راز و نیاز کنیم و حرفهای‌مان را با او بزنیم کسی که بالاتر از همه انسان‌هاست و مرگ و زندگی تنها در دست اوست.

وی از واکنش پدرش زمانی که فهمید مسلمان شده است می‌گوید: زمانی که پدرم بیمار بود در کنار بستر او درباره دین اسلام هم مطالعه می‌کردم و با آموزه‌های آن آشنا می‌شدم و وقتی که به مسلمان شدم  و پدرم این را فهمید خیلی خوشحال شد.

هرچند پدر این جوان، مسیحی از دنیا رفت اما او می‌گوید به برکت اسلام به پدر و مادرم احترام می‌گذاشتم تمام سختی‌های بیماری او را  تحمل می‌کردم و در کنارش بودم، زیرا خدمت به پدر و مادر برای یک مسلمان ارزشی ضروری است.

گروه ترجمه سایت رهیافتگان–مترجم معصومه طاهری/

اشتراک گذاری :


  1. رهگذر گفت:

    سلام و ارادت
    و خدا قوت به دوستان عزیز…
    بارها از مطالب خوبتان نسبت به تازه مسلمانان در کانال های معرفتی و سایت ها بهره برده و نشر دادم
    و سپاسگزارم بخاطر این کار ارزنده….

    فقط سؤالی خدمتتان داشتم…
    این مصاحبه “بانو اوده” در پائین، منبعش را ذکر نکردید.
    یعنی مصاحبه از خودتان هست؟
    کاش مواردی که مصاحبه از خودتان هست و احتیاج به منبع نداره توضیح بدهید.
    مطالب معرفتی بیش از هر نوشته ای احتیاج به منابع و مستندات داره تا بهانه گیران شبهه ایجاد نکنند و در خوانندگان اثر عمیقی بگذاره
    ان شاء الله

آخرین اخبار