تاریخ انتشار :

تاتارستان

آغاز به کارشبکه تلویزیونی اسلامی مخصوص مسلمانان

کانال تلویزیونی مخصوص مسلمانان در تاتارستان ابتدا در شبکه های اینترنتی فعالیت خود را آغاز می کند و پس از مرحله آزمایشی به صورت کانال رسمی تلویزیونی فعالیت خود را پیش می برد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از «بیزنس آنلاین» و ترجمه رایزنی فرهنگی ایران در مسکو؛ حمیدولین مشاور سیاست اطلاعاتی مفتی جمهوری تاتارستان اعلام کرد که شبکه  تلویزیونی اسلامی در تاتارستان تا پایان سال ۲۰۱۷ میلادی افتتاح خواهد شد.

به گفته وی: کانال تلویزیونی مخصوص مسلمانان ابتدا در شبکه های اینترنتی فعالیت خود را آغاز می کند، و پس از مرحله ی آزمایشی به صورت کانال رسمی تلویزیونی فعالیت خود را پیش می برد.

حمیدولین بیان کرد: ضرورت این موضوع از مدت ها پیش احساس می شد و در نهایت تصمیم بر ایجاد این کانال گرفته شد. در حال حاظر طرح راه اندازی در دست بررسی و آنالیز است.
کانال تلویزیونی اسلامی مذکور در وهله ی اول با سه محور معارفی-فرهنگی، ضد افراطی گری و میهن پرستی فعالیت خود را آغاز می کند.

لازم به ذکر است، در صورتی که راه اندازی این کانال اسلامی در تاتارستان با موفقیت انجام پذیرد، شبکه  مذکور به عنوان اولین کانال تلویزیونی بخش اروپایی روسیه محسوب می شود. در حال حاضر تنها در جمهوری چچن کانال منطقه ای  اسلامی وجود دارد.

منبع: مهر

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار